Група №21

Актуалізація знань

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗЕПКИ ЧЕТВЕР 13.04.2021 Домашнє звдання:Опрацювати конспект та готуватися до тестів! Назвати основні параметри струму. Відповідь: Величина напруги, сила струму, частота, рід струму. Чи дозволяється працювати з електроінструментом при напрузі 220 В у вологих приміщеннях? Відповідь: забороняється. Які приміщення відносяться до вологих та особливо вологих і чому ? Відповідь: Вологими вважаються приміщення, в яких волога виділяється непостійно а в невеликих кількостях, а відносна вологість складаю більш 60-70%. Сирими називаються приміщення , відносна вологість яких довгий час перевищує 76%. Особливо сирими називаються приміщення, відносна вологість яких близька до 100% (стеля, стіни, підлога покриті вологою). Які роботи відносяться до робіт на висоті і які вимоги ставляться до них ? Відповідь: Роботи на висоті - роботи що виконуються на висоті 1.3 м і більше від поверхні грунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2м від неогороджених перепадів на висоті 1.3м і більше. Основним засобом індивідуального захисту під час робіт є: - пояс запобіжний лямковий (ПЛ) - засіб індивідуального захисту від падіння з висоти, призначений для підтримки людини під час роботи та в разі падіння; - пояс запобіжний безлямковий (далі - ПБ) - засіб індивідуального захисту, призначений для виконання функції тримання працівника на робочому місці під час виконання роботи на висоті, а також при підніманні (на щоглах, опорах повітряних ліній електропередавання тощо) до робочого місця та спуску з нього. Роботи верхолазні - роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, безпосередньо у просторі на висоті 5м і більше від поверхні грунту, під час виконання верхолазних робіт є запобіжний пояс. Яка велечина струму смертельна? Відповідь: 0.1А Ким і коли проводиться перевірка електроінструменту ? Відповідь:До роботи з електроінструментом допускається слюсарі, що мають ІІ групу з електробезпеки. Електроінструмент перед початком роботи необхідно перевірити зовнішнім оглядом,а потім і при роботі на холостому ходу. Забороняється експлуатувати електроінструменту який має хоча б одну з наступних несправностей: а) пошкодження штепсельного з'єднання; б) пошкодження кабелю(шнура) або його захисного покриття; в) пошкодження кришки щіткотримача; г) нечітка робота вмикача; д) іскріння щіток на колекторі з появою кругового вогню; є) витікання мастила з редуктора або його поява з вентиляційних каналів; ж) поява диму або запаху горілої ізоляцій; з) підвищений шум,вібрація,поломка або тріщина у корпусі. Що таке захисне заземлення? Відповідь: Захисне заземлення це навмисне електричне з'єднання з землею або її еквівалентом металевих не струмоведучих частин, які можуть опинитись під напругою. Що таке крокова напруга? Відповідь: Крокова напруга - це різниця потенціалів між двома точками, які знаходяться одна від одної на відстані кроку і на яких одночасно стоїть людина в зоні павшого на землю контактного дроту. Яка величина електричного струму небезпечна для людини? Відповідь: 0.03-0.09А Вплив електричного струму на організм людини. Відповідь: під час проходження через організм людини електричний струм чинить електричну, термічну, механічну та біологічну дію, що викликає різні порушення. Назвіть види уражень ел. струмом. Відповідь: розрізняють два види ураження електричним струмом «електричні травми» та «електричні удари» Електричні травми - це ураження тканин і органів в наслідок проходження струму чи впливу променів електродуги на людину. Серед електротравм умовно виділяють місцеві електротравми Місцева електротравма це - локальне ушкодження щільності тканини тіла, кісток під впливом електроструму чи електродуги. Характеними видами місцевих електротравм є такі: електричні опіки, електричні знаки, електрометалізація шкіри, електроофтальмія, механічні пошкодження. Електричний удар - збудження електричним струмом живих тканин у вигляді судорожних сорочень м'язів. Види електричних ударів: - Судорожне ледве відчутне скороченням'язів. - Удари, що призвели до судорожних скорочень м'язів без знепретомлення. - Удари, що призвели до судорожних скорочень м'язів зі знепретомленням, але з роботою органів дихання і сердця. - Втрата свідомості і порушення серцевої діяльості або дихання. - Удари, що викликали клінічну смерть. Назвати види вогнегасників. Відповідь: ВП-1 порошковий вогнегасник з масою заряду 1 кг, призначений для гасіння загоряння твердих, рідких і газоутворюючих речовин (класу А,В,С), а також можливе їх застосування для гасіння електроустановок з напругою до 1000 В, ВВ-2, ВВ-5, ВВ-8 ручні вуглекислотні вогнегасники, вуглекислотні вогнегасники служать для гасіння загорянь двигунів, паливних баків бойових і інших машин, електроустановок під напругою, різних пальних речовин, за винятком тих, горіння яких відбувається без доступу повітря, а також лужних металів і магнієвих сплавів. Назвати основні та додаткові електро-захисні засоби захисту в електроустановках до 1000 В. До основних засабах належать: Відповідь: До 1000В. Ізолювальні штанги; Ізолювальні та електровимірювальні кліщі; Показчики напруг; Показчики напруг для фазування; Діелектричні рукавички; Слюсарно-монтажний інструмент з ізольованими ручками Вище 1000В Інструмент з ізольованими ручками; Переносні заземлення; Ізолюючі штанги; Покажчики напруг для фазування; Покажчики напруг; Ізолюючі та електровимірювальні кліщі; До додоткових засобах належать: До 1000В Діелектричні калоші; Діелектричні килимки; Огороджувальні пристрої; Плакати та знаки безпеки; Переносні заземлення; Ізолювальні підставки і накладки. Свише 1000В Діелектричні рукавиці; Діелектричні боти; Діелектричні килими; Діелектричні ковпаки; Загороджувальні пристрої; Переносне заземлення; індивідуальні екранувальні комплекти; Ізолювальні підставки і накладки; Плакати і знаки безпеки. На якій відстані від контактного дроту, що знаходиться під напругою можна гасити пожежу водою чи вогнегасником. Відповідь: на відстані 7 м. в сторону від контактної мережі. Хто допускається до роботи з переносним електричним інструментом? Відповідь: спеціально підготовлений персонал, який має відповідну групу допуску з електробезпеки (не нижче ІІ-ї, ІІІ-Ї, вік 18 років, якщо менше, то під наглядом) Які роботи має право виконувати локомотивна бригада при піднятому струмоприймачеві? Відповідь: Дозволяється: зміняти перегорілі лампи в кузові, крім місць, захищених блокуючими пристроями; під кзовом електровозів та у середині вагонів МВРС - при знеструмлених колах освітлення; протирати скло кабіни у середині та зовні і лобову частину ккузова. При цьому забороняється наближатись до контактног дроту та струмоведучих частин, що знаходяться під напругою контактної мережі, на відстань меньше 2м і торкатись їх за допомогою будь-яких предметів; заміняти запобіжники в колах управління, попередньо їх знеструмивши; заміняти прожекторні лампи, якщо їх заміна передбачена з кабіни машиніста; перевіряти виходи штоків гальмівних циліндрів: на локомотивах ЧС2- тільки на оглядовій канаві, на електросекціях не залізаючи під кузов; перевіряти на дотик нагрів букс. Крім того на електровозах додатково дозволяється: обслуговувати апаратуру під напругою 50В постійного струму, що знаходиться поза високовольтною камерою; розкривати кожух і налаштовувати регулятор тиску; перевіряти коло електронного захисту під спостереженням майстра, стоячи на діелектричному коврику та в діелектричних рукавичках; перевіряти подачу піску під колісну пару; обтирати нижню частину кузова; оглядати механічне устаткування і проводити роботи по кріпленню деталей, не підлізаючи під кузов; перевіряти тиск у маслоприймачі компресора; регулювати запобіжні клапани повітряної системи. Інші роботи на ЕРС при піднятому струмоприймачі, що знаходяться під напругою, проводити забороняється. На які підгрупи розділяються електричні захисні засоби. Відповідь: На основні і додаткові. Яку відповідальність несуть особи винні в порушенні правил ПТЕ і ПТБ? Відповідь: особи, винні в порушенні правил, притягуються відповідно від наслідків порушення до: - Дисциплінарної; - Адміністративнщї; - Матеріальної; - Кримінальнщї, відповідальності. Які основні причини нещасних випадків при обслуговуванні електромереж і електроустановок? Відповідь: - Допуск до роботи осіб, які не мають кваліфікаційної групи з електробезпеки; - Допуск до роботи осіб, які не знають приміщень і зовнішніх установок; - Робота на електроустановках і електроінструментом без заземлення, занулення, без перевірки опору ізоляції в мережах споживачів електроструму; - Робота без зняття напруги, без засобів колективного та індивідуального захисту; - Робота без наряду-допуску; - Нерегулярне навчання та переатестація персоналу, який обслуговує електромережі та електроустановки. - Допуск до роботи осіб без медичного огляду. Початок рбоіт без попередньої перевірки відсутності напруги, розширення зони робочого місця. Якої частоти електричний струм являється небезпечним для життя людини і чому? Відповідь: 50-60Гц, тому що співпадає з частотою ударів сердя. Яка напруга використовується в особливо небезпечних приміщеннях при роботі з електроустановками? Відповідь: не вище 12В. Які фактори впливають на ступінь ураження електричним струмом? Відповідь: Залежно від умов, які підвищують або знижують небезпеку враження людини електричним струмом, наявні такі чинники: - Клас приміщення за ступенем безпеки враження електричним струмом; - Сила враження; - Опір людини; - Струм, який проходить через тіло людини; - Тривалість дії струму на організм людини; - Шлях проходження струму в тілі людини; - Площі контакту людини зі струмопровідними частинами; - Вплив навколишнього середовища. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках понад 1000 В. Відповідь: Треба одягнути діелектричні рукавиці та боти і діяти за допомогою штанги або ізолюючих кліщів, розрахованих на відповідну напругу. При цьому слід пам'ятати про небезпеку крокової напруги, якщо провід лежить на землі. Як проводиться перевірка відсутності напруги в електричній установці до 1000 В. Відповідь: показчиком напруги до 1000В. Чи дозволяється використовувати некалібровані плавкі вставки запобіжників в електроустановках до 1000 В. Відповідь: не дозволяється. В яких випадках локомотивній бригаді дозволяється підніматися на дах ЕРС? Відповідь: при знеструмленні контактної мережі. З дозволу енергодиспетчера в усній або письмовій формі. Заземлення контактної мережі ізолюючими штангами. Яким чином маркують електрозахисті засоби не витримавші випробувнь? Відповідь: Перекреслюють штамп червоною фарбою. Та надрізом на рукавицях. Що називається електричним струмом? Відповідь: направлений рух електронів по провіднику в замкнутому полі під дією електрорушійної сили. Яка небезпечна напруга для життя людини? Відповідь: в сирих приміщеннях - більше 12В, а в сухих - більше 42В. Що таке коротке замикання? Відповідь: З'єднання між собою (або із землею) точок електричного кола з різними потенціалами; від наслідків к.з. захищають, зокрема, запобіжники, автоматичні вимикачі, диференціальні вимикачі. Що необхідно робити, якщо під час роботи зупинили подачу електроенергії. Відповідь: електроапаратуру вимкнути і доповісти керівнику робіт. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗЕПКИ ЧЕТВЕР 06..04.2021 ДОМАШНЭ ЗАВДАННЯ:ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ОНЛАЙН ТЕСТІВ НА НАСТУПНИЙ ТИЖДЕНЬ ПО ПИТАННЯМ: ……………………….1 БІЛЕТ №1 1. Чи дозволяється працювати з електроінструментом при напрузі 220В у вологих приміщеннях? 2. Надання допомоги потерпілому , який потрапив під дію електричної напруги понад 1000В 3. Якою напругою і через який час випробовуються інструменти з ізольованими ручками? БІЛЕТ №2 1. Якою напругою і через який час випробовуються резинові килимки на електроустановках до 1000В. 2. Які фактори впливають на ступінь ураження електричним струмом? 3. Види електричних ударів на організм людини. БІЛЕТ №3 1. Що таке заземлення? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 3. Що таке крокова напруга? БІЛЕТ №4. 1. На якій відстані від контактного дроту, що знаходиться під напругою можна гасити пожежу водою чи іншим вогнегасником. 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні чоботи. 3. Хто допускається до роботи з переносним електричним інструментом? БІЛЕТ №5 1. Які приміщення відносяться до вологих та особливо вологих і чому? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові галоші? 3. Надання першої допомоги потерпілому від електричного струму, якщо він знепритомнів і припинилось серцебиття. БІЛЕТ №6 1. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 2. Що таке захисне заземлення? 3. Назвати основні та додаткові електрично-захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №7 1. Що таке електробезпека? 2. Кому дозволяється встановлювати запобіжники, замінювати електричні лампи, з дотриманням яких вимог? 3. Чи являється організм людини провідником електричного струму і чому? БІЛЕТ №8 1. Що необхідно робити якщо вас на вулиці застала гроза? 2. Якою напругою і через який час випробовуються ізолюючі штанги? 3. Назвати основні та додаткові електрично захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №9. 1. Якої частоти електричний струм являється небезпечним для життя людини і чому? 2. Назвати основні захисні засоби на електроустановках понад 1000В. 3. Яка напруга використовується в особливо небезпечних приміщеннях при роботі з електроустановками? БІЛЕТ №10. 1. Які приміщення називаються жаркими? 2. Охарактеризувати особливо небезпечні приміщення. 3. Перерахувати колективні та індивідуальні засоби захисту від враження електричним струмом. БІЛЕТ №11. 1. Яку відповідальність несуть особи винні в порушенні правил ПТЕ і ПТБ? 2. Які існують засоби колективного захисту в електроустановках? 3. Які основні причини нещасних випадків при обслуговування електромереж і електроустановок? БІЛЕТ № 12. 1. Яка величина електричного струму небезпечна для людини? 2. Засоби захисту від атмосферної електрики? 3. Вплив електричного струму на організм людини. БІЛЕТ № 13. 1. Вихід із зони впавшого на землю контактного проводу. 2. Надання першої допомоги при всіх трьох випадках враження електричним струмом. 3. Якою напругою і через який час випробовуються резинові перчатки на електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №14. 1. Якого діаметру примінюються металеві провідники для заземлення в будівлях та зовнішніх установках? 2. Що впливає на наслідки враження електричним струмом? 3. Вимоги, що ставляться до електричних установок. БІЛЕТ № 15. 1. На які групи діляться плакати, що примінюються на електроустановках? 2. Що таке захисне занулення? 3. Якою напругою і через який випробовуються діелектричні галоші? БІЛЕТ № 16. 1. Приміщення з підвищеною небезпекою. 2. Засоби колективного захисту в електроустановках. 3. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ № 17. 1. Особливо небезпечні приміщення. 2. В яких випадках опори, шляхопроводи, покрівлі, огорожі заземлюють? 3. Якою напругою і через який час випробовують електровимірювальні кліщі. БІЛЕТ № 18 1. Якою напругою і через який час випробовують інструмент з ізольованими ручками? 2. Яких правил техніки безпеки необхідно дотримуватись в акумуляторному приміщенні? 3. Порогові значення струму. БІЛЕТ № 19. 1. Що таке електричний струм. 2. Яка різниця між заземленням і зануленням. 3. Що таке коротке замикання? БІЛЕТ № 20. 1. Що таке захисне вимикання? 2. В яких випадках людина може потрапити під дію електричного струму. 3. Засоби захисту від статичної електрики. БІЛЕТ № 21. 1. Назвати основні параметри струму. 2. Назвати основні величини напруги та де вони використовуються. 3. Якою напругою і через який час випробовують ізолюючі штанги які використовуються при напрузі 35 кВ включно ? БІЛЕТ № 22. 1. Дія електричного струму на організм людини. 2. Назвати основні причини нещасних випадків при обслуговуванні електричних установок. 3. Якою напругою і через який час випробовуються струмовимірювальні кліщі? БІЛЕТ № 23. 1. В чому виявляється термічна дія струму? 2. Які електроустановки вважаються діючими? 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні чоботи. БІЛЕТ № 24. 1. В чому виявляється електролітична дія струму? 2. Дати визначення ручному пожежному інструменту. 3. Як може бути подано напругу на електроустановку після його раптового зникнення? БІЛЕТ № 25. 1. В чому виявляється біологічна дія струму. 2. Назвати первинні засоби пожежогасіння. 3. Через який час діелектричні резинові коврики підлягають огляду? БІЛЕТ № 26. 1. Назвіть види уражень електричним струмом. 2. Назвати види вогнегасників. 3. Якою напругою і через який час випробовують інструмент з ізольованими ручками. БІЛЕТ № 27. 1. Дати визначення – що таке електричні травми. 2. Дати визначення пороговому невідпускаючому струму. 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки? БІЛЕТ № 28. 1. Охарактеризувати види місцевих електротравм. 2. В якому порядку слідує встановлювати переносне заземлення в електроустановках? 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки? БІЛЕТ № 29. 1. Комутаційні апарати. 2. Термічна дія струму на людину. 3. Охарактеризувати місцеві електротравми. БІЛЕТ № 30. 1. Які роботи відносяться до робіт на висоті і які правила ТБ треба виконувати? 2. В яких випадках забороняється користуватися ел.інструментом? 3. Надання першої медичної допомоги при всіх випадках враження струмом. БІЛЕТ № 31. 1. Яка небезпечна напруга для життя людини? 2. Що таке коротке замикання? 3. Що необхідно робити, якщо під час роботи зупинили подачу електроенергії? БІЛЕТ № 32. 1. Які електроустановки вважаються діючими? 2. Назвати основні причини нещасних випадків повязаних з обслуговуванням електроустановок та електромереж. 3. Назвати заборонні плакати. БІЛЕТ № 33. 1. В чому виявляється термічна дія струму на організм людини? 2. В якому порядку слідує встановити переносне заземлення в електроустановках? 3. На яку відстань дозволяється приближатись до проводів контактної мережі? _________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 21.04.2021 Тема уроку:Знаки і написи на рухомуму складі. Домашнє завдання :переписати та вивчити конспект. 9.8. Кожна одиниця рухомого складу, у тому числі спеціального самохідного і несамохідного рухомого складу, повинна мати такі розпізнавальні чіткі знаки і написи: Державний герб (на локомотивах і пасажирських вагонах), знак Державної адміністрації залізничного транспорту України, ініціали залізниці (крім вагонів), номер (для пасажирських вагонів містить код залізниці приписки), табличку заводу-виготовлювача із зазначенням місця будівництва, дати і місця проходження визначених видів ремонту, маса тари (крім локомотивів і спеціального самохідного рухомого складу). Крім того, мають бути нанесені такі написи: на локомотивах, моторвагонному рухомому складі і спеціальному самохідному рухомому складі - конструкційна швидкість, серія, назва депо або іншого підприємства приписки, таблички і написи про огляд резервуарів, контрольних приладів і котла; на пасажирських вагонах, моторвагонному рухомому складі і спеціальному самохідному рухомому складі, на якому передбачається доставка робітників до місця виконання робіт і у зворотному напрямку - кількість місць; на вантажних вагонах - вантажопідйомність. На тендерах паровозів мають бути позначені серія, номер та ініціали залізниць приписки. ( Абзац перший пункту 9.8 розділу 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) Інші знаки й написи на рухомому складі й самохідному спеціальному рухомому складі наносяться у порядку, встановленому Державною адміністрацією залізничного транспорту України. ( Пункт 9.8 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) 20.04.2021 Теиа уроку:Пошкодження з якими забороняється випускати в експлуатацію рухомий склад . Домашнє завдання:переписати та вивчити конспект Технічне обслуговування і ремонт локомотивів, моторвагонного та спеціального самохідного рухомого складу ( Назва підрозділу другого розділу 12 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) 12.4. Технічний стан локомотивів, моторвагонного і спеціального самохідного рухомого складу має систематично перевірятися під час технічного обслуговування локомотивними бригадами або бригадами спеціального самохідного рухомого складу, комплексними і спеціалізованими бригадами в пунктах технічного обслуговування і в основних депо, колійних машинних станціях та депо для спеціального рухомого складу, обладнаних сучасними діагностичними засобами, а також періодично контролюватися керівництвом депо, відділка, держпідприємства, регіонального представництва залізниці, служби локомотивного господарства або служби, якій належить спеціальний самохідний рухомий склад, і ревізорським апаратом. ( Абзац перший пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Під час технічного обслуговування перевіряється: стан та зношеність обладнання, вузлів та деталей і їх відповідність встановленим розмірам; справність дії пристроїв безпеки, гальмового обладнання та автозчіпного пристрою, контрольних і сигнальних пристроїв, електричних кіл. Забороняється випускати в експлуатацію локомотиви, моторвагонний та спеціальний самохідний рухомий склад, у яких є хоча б одна з таких несправностей: ( Абзац п'ятий пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) несправність приладу для подання звукового сигналу; несправність пневматичного, електропневматичного, ручного гальма чи компресора; несправність або відключення хоча б одного тягового електродвигуна, несправність приводу переміщення; ( Абзац восьмий пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) несправність вентилятора холодильника дизеля, тягового електродвигуна або випрямляючої установки; несправність автостопу, автоматичної локомотивної сигналізації або пристрою перевірки пильності машиніста; несправність швидкостеміра та реєструючого пристрою; несправність пристроїв поїзного радіозв'язку, у тому числі з начальником (механіком-бригадиром) пасажирського поїзда, а також і маневрового радіозв'язку; несправність автозчіпних пристроїв; несправність системи подачі піску; несправність прожектора, буферного ліхтаря, освітлення, контрольного чи вимірювального приладу, акумуляторної батареї та пристроїв її підзарядки; ( Абзац п'ятнадцятий пункту 12.4 розділу 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) тріщина в хомуті, ресорній підвісці або корінному листі ресори, злам ресорного листа; тріщина в корпусі букси; несправність буксового або моторно-осьового підшипника; відсутність або несправність передбаченого конструкцією пристрою запобігання від падіння деталей на колію; тріщина або злам хоча б одного зуба тягової зубчастої передачі; несправність кожуха зубчастої передачі, що спричиняє витікання мастила; несправність захисного блокування високовольтної камери чи інших захисних блокувань, огорож; відсутність блокуючих ключів чи несправність блокування пульту керування; несправність струмоприймача; несправність засобів пожежогасіння; несправність пристроїв захисту від струмів короткого замикання, перевантаження та перенапруження, аварійної зупинки дизеля; поява стуку, стороннього шуму в дизелі; несправність приладу живлення, запобіжного клапана, водопоказуючого приладу, протікання контрольної пробки вогневої коробки котла паровоза; ( Абзац двадцять восьмий пункту 12.4 розділу 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) відсутність захисних кожухів електрообладнання; 13.04.2021 Домашнэ завдання:Питання на затра для тестів по ПТЕ 1. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна понад 12мм у вагона i тендера, понад 4мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу при умовi вивiшування або виключення можливостi обертання колiсної пари? 2. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна понад 6мм до 12мм у вагона,понад 2мм до 4мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу? 3. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна вiд 2мм до 6мм у вагона, вiд 1мм до 2мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу? 4. З якою швидкiстю дозволяється довести до найближчого ПТО, де єзасоби для замiни колiсних пар, вагон (тендер), крiм моторного вагона моторвагонного рухомого складу або тендера з роликовими пiдшипниками, без вiдчеплення вiд вантажного поїзда при виявленнi на шляху прямуванняу вагона повзуна глибиною >1мм, але не > 2мм? 5. З якою швидкiстю дозволяється довести до найближчого ПТО, де є засоби для замiни колiсних пар, вагон (тендер), крiм моторного вагона моторвагонного рухомого складу або тендера з роликовими пiдшипниками, без вiдчеплення вiд пасажирського поїзда при виявленні на шляху прямувння у вгона повзуна глибиною >1мм але не > 2мм. 6. При якiй величинi повзуна (вибоїни) на поверхнi катання колес забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах тендери локомотивiв i вагони з пiдшипниками ковзання? 7. З яким повзуном (вибоїною) забороняється випускати локомотиви, моторвагонний рухомий склад, а також тендери паровозiв i вагони з роликовими буксовими пiдшипниками? 8. При якому вертикальному пiдрiзi гребеня, що вимiрюється спецiальним шаблоном, забороняється випускати колiснi пари? 9. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 18 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 28 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях руху до 120 км/г? 10. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 20 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 30 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах локомотиви при швидкостях руху до 120 км/г 11. З яким прокатом по колу катання у вагонiв рефрижераторного парку i вантажних вагонiв забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120км/г? 12. З яким прокатом по колу катання у моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв в поїздах мiсцевого сполучення забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120 км/г 13. З яким прокатом по колу катання у локомотивiв, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв в поїздах дальнього сполучення забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120 км/г? 14. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 18 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 28 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях руху понад 120 км/г до 140 км/г? 15. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 20 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 30 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах локомотиви при швидкостях руху понад 120 км/г до 140 км/г? 16. З яким прокатом по колу катання у локомотивiв, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях понад 120 км/г до 140 км/г? 17. Якi вiдхилення допускаються по вiдстанi мiж внутрiшнiми гранями колес у локомотивiв i вагонiв, що обертаються в поїздах iз швидкiстю до 120 км/г? 18. Якi вiдхилення допускаються по вiдстанi мiж внутрiшнiми гранями колес у локомотивiв i вагонiв, що обертаються в поїздах iз швидкiстю понад 120 км/г до 140 км/г? 19. Яку вiдстань мiж внутрiшнiми гранями колес повинна мати ненавантажена колiсна пара? 07.04.2021 Домашнэ завдання:Питання на затра для тестів по ПТЕ 1. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим вагоном пасажирського поїзда? 2. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю понад 120 км/г до 140 км/г ? 3. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю до 120 км/г? 4. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим навантаженим вагоном вантажного поїзда? 5. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в вантажному поїздi? 6. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у вантажних вагонiв (навантажених)? 7. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських вагонiв з людьми? 8. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських i вантажних порожнiх вагонiв? 06.04.2021 Правила технычної експлуатації Тема урока:Автозчіпний пристрій Домашнє завдання:Переписати та опрацювати конспект та на наступний урок приготуватися до тестів. 11.5. Рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад має бути обладнаний автозчепом. ( Абзац перший пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Висота осі автозчепа над рівнем верху головок рейок має бути: у локомотивів, пасажирських та вантажних порожніх вагонів - не більшою 1080 мм, у спеціального рухомого складу в порожньому стані не більше 1080 мм, у завантаженому - не менше 980 мм; ( Абзац третій пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) у локомотивів і пасажирських вагонів з людьми - не меншою 980 мм; у вантажних вагонів (навантажених) - не меншою 950 мм; Для рухомого складу, що випускається з ремонту, висота осі автозчепа над рівнем верху головок рейок визначається Державною адміністрацією залізничного транспорту України і має забезпечувати дотримання зазначених норм в експлуатації (за найбільших зношувань і навантажень). Різниця у висоті між поздовжніми осями автозчепів допускається не більшою: у вантажному поїзді - 100 мм; між локомотивом і першим навантаженим вагоном вантажного поїзда - 110 мм, між локомотивом і рухомими одиницями спеціального рухомого складу - 100 мм; ( Абзац дев'ятий пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) в пасажирському поїзді, що рухається із швидкістю до 120 км/год - 70 мм; те ж саме, із швидкістю 121-140 км/год - 50 мм; між локомотивом і першим вагоном пасажирського поїзда - 100 мм. Автозчеп пасажирських вагонів, довгобазних вантажних вагонів (восьмивісних суцільнометалевих, двоярусних платформ для перевезення автомобілів, платформ для перевезення лісу в хлистах, платформ-контейнеровозів, цистерн для перевезення небезпечних вантажів та інших), вантажопідіймальних кранів та їх підстрілових платформ, пасажирських локомотивів, електро- і дизель-поїздів повинен мати обмежувачі вертикальних переміщень. ( Абзац тринадцятий пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99, в редакції Наказу Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) 11.6. Відповідальним за технічний стан автозчепних пристроїв і правильне зчеплення вагонів у составі поїзда є оглядач вагонів, який виконував технічне обслуговування состава поїзда перед відправленням. Відповідальним за правильне зчеплення вагонів у поїзді на станціях, де відсутні оглядачі вагонів, а також при маневровій роботі є керівник маневрів. За правильне зчеплення локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива, відповідно з першим вагоном поїзда або другим спеціальним рухомим складом відповідальним є машиніст локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива. Відчеплення поїзного локомотива від состава і причеплення до состава (в тому числі роз'єднання, з'єднання і підвішування гальмових рукавів, відкриття і закриття кінцевих кранів) повинні проводитись працівниками локомотивної бригади. ( Абзац третій пункту 11.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Відчеплення поїзного локомотива від пасажирського состава, обладнаного електричним опаленням, проводиться працівником локомотивної бригади тільки після роз'єднання поїзним електромеханіком високовольтних міжвагонних електричних з'єднань. Роз'єднання електричних кіл опалення проводиться після опущення струмоприймача. 23.12.2020 середа Основи електробезпеки Домашнє завдання:пепереписати та вивчити конспект з питаннями та відповідями: На які групи діляться плакати , що застосовуються на електроустановках? Відповідь: запобіжні написи, плакати поділяються на 4 групи: попереджуючі, забороняючі, наказуючі, вказувальні. Що таке захисне занулення ? Відповідь: навмисне електричне з'єднання з захисним нулевим проводом металевих не струмоведучих частин, які можуть опинитись під напругою. В чому виявляється термічна дія струму? Відповідь: термічна дія струму виявляється в опіках окремих ділянок тіла, уражені в наслідок високих температур кровоносних судин, нервових клітин, серця, мозку, що призводить до серйозних функціональних розладів. Які електроустановки вважаються діючими? Відповідь: електроустановки або їх ділянки, які знаходяться під напругою або на які в будь який момент часу може бути подано напругу включенням комутаційної апаратури чи за рахунок електромагнітної індукції. В чому виявляється електролітична дія струму? Відповідь: електролітична дія струму виявляється в розкладанні органічної рідини та крові, що призводить до значних порушень їх фізико-хімічного складу. Дати визначення ручному пожежному інструменту. Відповідь: Ручний пожежний інструмент - це інструмент для розкриття і розбирання конструкцій і проведення аварійно-рятувальних робіт при гасінні пожежі. До них відносяться: гаки, ломи, сокири, відра, лопати, ножиці для різання металу. Інструмент розміщується на видному та доступномумісці на стендах та щитах. Як може бути подано напругу на електроустановку після ї ї раптового зникнення? Відповідь: без попередження В якому порядку слідує встановлювати переносне заземлення в електроустановках? Відповідь: заглибити електроди в землю. Підключити провідники до електрода. Підключити провідник до корпуса електроустановки. Ввімкнути електроустановку. Хто має право зняти забороняючий плакат. Відповідь: керівник робіт Які приміщення називаються жаркими? Відповідь: Жаркими називаються приміщення, де під впливом різних теплових випромінювань температура перевищує постійно чи періодично (більш однієї доби) + 35°С. Охарактеризувати особливо небезпечні приміщення. Відповідь: Це приміщення,що характеризуються наявністю хоча б однією з таких умов ураження електричним струмом: а)відносна вологість повітря постійно тримається близько 100% (стеля,підлога, стіни покриті вологою); б)хімічно активне середовище(у приміщенні є агресивні пари, гази, рідини, які дають на ізоляцію та руйнують струмопровідні частини електроустаткування); в) одночастно дві або більше умов підвищеной небезпеки. Перерахувати колективні та індивідуальні засоби захисту від враження електричним струмом. Відповідь: Колективні засоби: заземлення, занулення, швидке виключення, вирівнювання потенціалу, мала напруга, ізоляція струмопроводів, огороджувальні пристрої, попереджувальна сигналізація, блокування, знаки безпеки. Індивідуальні засоби: засоби захисту та запобіжні пристрої, ізолюючі штанги, ізолюючі та електровимірювальні кліщі, діелектричні рукавиці, інструмент з ізольованими ручками, діелектричні килимки та калоші, переносне заземлення, огороджувальні пристрої, плакати та знаки безеки. Доповнені індивідуальні засоби: окуляри, каски, протигази та распіратори, рукавиці, запобіжні монтерскі пояси і страхувальні канати. Приміщення з підвищеною небезпекою . Відповідь:Приміщення з підвищеною небезпекою - це приміщення, що характеризуються наявністю хоча б однієї з таких умов ураження електричним струмом: а) підвищена вологість( відносна вологість повітря тривалий час перевищує 75%. або пара та конденсуюча волога у вигляді дрібних крапель) або струмопровідний пил; б)струмопровідна підлога(металева,залізобетонна); в)висока температура повітря(+35 С) ; г)можливість одночасного дотику працюючого до з'єднаних з землею металоконструкцій,обладнання з одного боку, та до металевих корпусів електрообладнання - з іншого. Засоби колективного захисту в електроустановках . Відповідь: Колективні засоби: заземлення, занулення, швидке виключення, вирівнювання потенціалу, мала напруга, ізоляція струмоведучих частин, огороджувальні пристрої, попереджувальна сигналізація, блокування, знаки безпеки. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках до 1000 В Відповідь: слід скористатися канатом, палицею, дошкою або будь-яким іншим сухим предметом, що не проводить електричний струм. Можна також підтягнути потерпілого за одяг (якщо одяг сухий і відстає від тіла), уникаючи при цьому доторкання до металевих предметів і оголених частин тіла потерпілого. Відтягуючи потерпілого за ноги, той, хто надає допомогу, не повинен торкатися його взуття або одягу без надійної ізоляції своїх рук, тому що взуття і одяг можуть бути вологими і проводити електричний струм. Для ізоляцій рук той, хто надає допомогу,особливо якщо йому необхідно доторкнутися до оголеного тіла потерпілого, повинен надягнути діелектричні рукавиці або обмотати руку шарфом, натягнути на кисть руки рукав піджака або пальто, накинути на потерпілого гумовий килимок,прогумовану тканину або просто суху тканину. При відокремленні потерпілого від струмовідних частин рекомендується діяти однією рукою, тримаючи другу в кишені або за спиною. Особливо небезпечні приміщення. Відповідь: Це приміщення,що характеризуються наявністю хоча б однією з таких умов ураження електричним струмом: а) відносна вологість повітря постійно тримається близько 100% (стеля,підлога, стіни покриті вологою); б) хімічно активне середовище(у приміщенні є агресивні пари, гази, рідини, які дають на ізоляцію та руйнують струмопровідні частини електроустаткування); в) одночастно дві або більше умов підвищеной небезпеки. В яких випадках опори , шляхопроводи , покрівлі, огорожі заземлюють? Відповідь: Усі металеві споруди (мости, опори, шляхопроводи) на яких закріплені елементи контактної мережі, деталі кріплення контактної мережі на залізобетонних опорах та неметалевих штучних спорудах а також металеві конструкції, що стоять відокремлено (світлофори, елементи мостів) і розміщені на відстані менше 5 м при змінному струмі КМ та менше 10 м при постійному струмі, які перебувають під напругою,повинні бути заземлені. Яких правил техніки безпеки необхідно дотримуватись в акумуляторному приміщенні ? Відповідь: Забороняється - курити, використовувати відкритий вогонь, зберігати та приймати харчові продукти. Перед роботою з акумуляторними батареями необхідно: провітрити приміщення, надіти бавовняний костюм із кислотозахисним просоченням або грубововняний костюм, прогумований фартух, гумові кислотостійкі рукавички, шкіряне взуття, захисні окуляри, а також виключити рубильник акомуляторної батареї і вийняти запобіжники на щитку живлення. При виготовленні електроліту забороняється лити воду в кислоту. Порогові значення струму . Відповідь: Пороговий відчутний струм - найменше значення відчутного струму, який під час проходження через організм людини викликає почуття подразення (0.6- І мА змінного сруму частотою 50Гц, та 5-7мА постійного струму). Пороговий невідпускаючий струм - найменше значенняя електричного струму, що викликає при проходженні через організм людини судорожні сскорочення м'язів руки, в якій затиснений провідник (10-15 мА змінного струму частотою 50Гц, та 50-80 мА постійного струму). Пороговий фібріляційний струм - найменше значенняя електричного струму, що викликає при проходженні через організм людини фібріляцію сердця (80-100мА змінного струму частотою 50Гц, та 100-150 мА постійного струму). Задуха, тяжкі опіки, параліч сердця, смерть настає при струмі понад 5А. Дії електричного струму на організм людини . Відповідь: дія електричного струму супроводжується зовнішнім ураженням тканин та органів у вигляді механічних ушкоджень, електричних знаків, електрометалізації шкіри, опіків, електроофтальмія. Електричний струм проходячи через організм людини, спричинює термічну, біологічну, електролітичну та механічну дію. Назвати основні параметри струму? Відповідь: сила струму, величина напруги, вид струму. В чому виявляється біологічна дія струму? Відповідь: біологічна дія струму виявляється у подразненні й збудженні живої тканини організму, що супроводжується мимовілльним скороченням м'язів. Одиниці виміру ЕРС – вольтах Потенціал – вольтах Р - потужність (Вт) Q - Кількість теплоти(Дж) В - магнітна індукція ТЛ - в теслах Ф - магнітний потік (ВБ) веберах С - ємність (фаради) f - частота в герцах (Гц) U - напруга в вольтах (В) I - сила струму в амперах (А) R – опір в омах (Ом) T – температура в градусах Правила технічної експлуатації Вівторок 12.01.21 Тема уроку:Автозчепний пристрій Домашнє завдання:вивчити конспект та приготуватись до здачі тестів,перейти за посиланням https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0050-97#Text пункт 11.5 тести будуть викладеніна на ступний урок в на Google диск Питання до тестів: ПТЕ-XI р. 1. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим вагоном пасажирського поїзда? 2. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю понад 120 км/г до 140 км/г ? 3. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю до 120 км/г? 4. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим навантаженим вагоном вантажного поїзда? 5. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в вантажному поїздi? 6. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у вантажних вагонiв (навантажених)? 7. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських вагонiв з людьми? 8. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських i вантажних порожнiх вагонiв?

Комментариев нет:

Отправить комментарий