Група №22

___ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗЕПКИ ЧЕТВЕР 13.04.2021 Домашнє звдання:Опрацювати конспект та готуватися до тестів! Назвати основні параметри струму. Відповідь: Величина напруги, сила струму, частота, рід струму. Чи дозволяється працювати з електроінструментом при напрузі 220 В у вологих приміщеннях? Відповідь: забороняється. Які приміщення відносяться до вологих та особливо вологих і чому ? Відповідь: Вологими вважаються приміщення, в яких волога виділяється непостійно а в невеликих кількостях, а відносна вологість складаю більш 60-70%. Сирими називаються приміщення , відносна вологість яких довгий час перевищує 76%. Особливо сирими називаються приміщення, відносна вологість яких близька до 100% (стеля, стіни, підлога покриті вологою). Які роботи відносяться до робіт на висоті і які вимоги ставляться до них ? Відповідь: Роботи на висоті - роботи що виконуються на висоті 1.3 м і більше від поверхні грунту, перекриття або робочого настилу, у тому числі з робочих платформ підйомників і механізмів, а також на відстані менше 2м від неогороджених перепадів на висоті 1.3м і більше. Основним засобом індивідуального захисту під час робіт є: - пояс запобіжний лямковий (ПЛ) - засіб індивідуального захисту від падіння з висоти, призначений для підтримки людини під час роботи та в разі падіння; - пояс запобіжний безлямковий (далі - ПБ) - засіб індивідуального захисту, призначений для виконання функції тримання працівника на робочому місці під час виконання роботи на висоті, а також при підніманні (на щоглах, опорах повітряних ліній електропередавання тощо) до робочого місця та спуску з нього. Роботи верхолазні - роботи, що виконуються безпосередньо з елементів конструкцій, обладнання або з монтажних пристосувань, безпосередньо у просторі на висоті 5м і більше від поверхні грунту, під час виконання верхолазних робіт є запобіжний пояс. Яка велечина струму смертельна? Відповідь: 0.1А Ким і коли проводиться перевірка електроінструменту ? Відповідь:До роботи з електроінструментом допускається слюсарі, що мають ІІ групу з електробезпеки. Електроінструмент перед початком роботи необхідно перевірити зовнішнім оглядом,а потім і при роботі на холостому ходу. Забороняється експлуатувати електроінструменту який має хоча б одну з наступних несправностей: а) пошкодження штепсельного з'єднання; б) пошкодження кабелю(шнура) або його захисного покриття; в) пошкодження кришки щіткотримача; г) нечітка робота вмикача; д) іскріння щіток на колекторі з появою кругового вогню; є) витікання мастила з редуктора або його поява з вентиляційних каналів; ж) поява диму або запаху горілої ізоляцій; з) підвищений шум,вібрація,поломка або тріщина у корпусі. Що таке захисне заземлення? Відповідь: Захисне заземлення це навмисне електричне з'єднання з землею або її еквівалентом металевих не струмоведучих частин, які можуть опинитись під напругою. Що таке крокова напруга? Відповідь: Крокова напруга - це різниця потенціалів між двома точками, які знаходяться одна від одної на відстані кроку і на яких одночасно стоїть людина в зоні павшого на землю контактного дроту. Яка величина електричного струму небезпечна для людини? Відповідь: 0.03-0.09А Вплив електричного струму на організм людини. Відповідь: під час проходження через організм людини електричний струм чинить електричну, термічну, механічну та біологічну дію, що викликає різні порушення. Назвіть види уражень ел. струмом. Відповідь: розрізняють два види ураження електричним струмом «електричні травми» та «електричні удари» Електричні травми - це ураження тканин і органів в наслідок проходження струму чи впливу променів електродуги на людину. Серед електротравм умовно виділяють місцеві електротравми Місцева електротравма це - локальне ушкодження щільності тканини тіла, кісток під впливом електроструму чи електродуги. Характеними видами місцевих електротравм є такі: електричні опіки, електричні знаки, електрометалізація шкіри, електроофтальмія, механічні пошкодження. Електричний удар - збудження електричним струмом живих тканин у вигляді судорожних сорочень м'язів. Види електричних ударів: - Судорожне ледве відчутне скороченням'язів. - Удари, що призвели до судорожних скорочень м'язів без знепретомлення. - Удари, що призвели до судорожних скорочень м'язів зі знепретомленням, але з роботою органів дихання і сердця. - Втрата свідомості і порушення серцевої діяльості або дихання. - Удари, що викликали клінічну смерть. Назвати види вогнегасників. Відповідь: ВП-1 порошковий вогнегасник з масою заряду 1 кг, призначений для гасіння загоряння твердих, рідких і газоутворюючих речовин (класу А,В,С), а також можливе їх застосування для гасіння електроустановок з напругою до 1000 В, ВВ-2, ВВ-5, ВВ-8 ручні вуглекислотні вогнегасники, вуглекислотні вогнегасники служать для гасіння загорянь двигунів, паливних баків бойових і інших машин, електроустановок під напругою, різних пальних речовин, за винятком тих, горіння яких відбувається без доступу повітря, а також лужних металів і магнієвих сплавів. Назвати основні та додаткові електро-захисні засоби захисту в електроустановках до 1000 В. До основних засабах належать: Відповідь: До 1000В. Ізолювальні штанги; Ізолювальні та електровимірювальні кліщі; Показчики напруг; Показчики напруг для фазування; Діелектричні рукавички; Слюсарно-монтажний інструмент з ізольованими ручками Вище 1000В Інструмент з ізольованими ручками; Переносні заземлення; Ізолюючі штанги; Покажчики напруг для фазування; Покажчики напруг; Ізолюючі та електровимірювальні кліщі; До додоткових засобах належать: До 1000В Діелектричні калоші; Діелектричні килимки; Огороджувальні пристрої; Плакати та знаки безпеки; Переносні заземлення; Ізолювальні підставки і накладки. Свише 1000В Діелектричні рукавиці; Діелектричні боти; Діелектричні килими; Діелектричні ковпаки; Загороджувальні пристрої; Переносне заземлення; індивідуальні екранувальні комплекти; Ізолювальні підставки і накладки; Плакати і знаки безпеки. На якій відстані від контактного дроту, що знаходиться під напругою можна гасити пожежу водою чи вогнегасником. Відповідь: на відстані 7 м. в сторону від контактної мережі. Хто допускається до роботи з переносним електричним інструментом? Відповідь: спеціально підготовлений персонал, який має відповідну групу допуску з електробезпеки (не нижче ІІ-ї, ІІІ-Ї, вік 18 років, якщо менше, то під наглядом) Які роботи має право виконувати локомотивна бригада при піднятому струмоприймачеві? Відповідь: Дозволяється: зміняти перегорілі лампи в кузові, крім місць, захищених блокуючими пристроями; під кзовом електровозів та у середині вагонів МВРС - при знеструмлених колах освітлення; протирати скло кабіни у середині та зовні і лобову частину ккузова. При цьому забороняється наближатись до контактног дроту та струмоведучих частин, що знаходяться під напругою контактної мережі, на відстань меньше 2м і торкатись їх за допомогою будь-яких предметів; заміняти запобіжники в колах управління, попередньо їх знеструмивши; заміняти прожекторні лампи, якщо їх заміна передбачена з кабіни машиніста; перевіряти виходи штоків гальмівних циліндрів: на локомотивах ЧС2- тільки на оглядовій канаві, на електросекціях не залізаючи під кузов; перевіряти на дотик нагрів букс. Крім того на електровозах додатково дозволяється: обслуговувати апаратуру під напругою 50В постійного струму, що знаходиться поза високовольтною камерою; розкривати кожух і налаштовувати регулятор тиску; перевіряти коло електронного захисту під спостереженням майстра, стоячи на діелектричному коврику та в діелектричних рукавичках; перевіряти подачу піску під колісну пару; обтирати нижню частину кузова; оглядати механічне устаткування і проводити роботи по кріпленню деталей, не підлізаючи під кузов; перевіряти тиск у маслоприймачі компресора; регулювати запобіжні клапани повітряної системи. Інші роботи на ЕРС при піднятому струмоприймачі, що знаходяться під напругою, проводити забороняється. На які підгрупи розділяються електричні захисні засоби. Відповідь: На основні і додаткові. Яку відповідальність несуть особи винні в порушенні правил ПТЕ і ПТБ? Відповідь: особи, винні в порушенні правил, притягуються відповідно від наслідків порушення до: - Дисциплінарної; - Адміністративнщї; - Матеріальної; - Кримінальнщї, відповідальності. Які основні причини нещасних випадків при обслуговуванні електромереж і електроустановок? Відповідь: - Допуск до роботи осіб, які не мають кваліфікаційної групи з електробезпеки; - Допуск до роботи осіб, які не знають приміщень і зовнішніх установок; - Робота на електроустановках і електроінструментом без заземлення, занулення, без перевірки опору ізоляції в мережах споживачів електроструму; - Робота без зняття напруги, без засобів колективного та індивідуального захисту; - Робота без наряду-допуску; - Нерегулярне навчання та переатестація персоналу, який обслуговує електромережі та електроустановки. - Допуск до роботи осіб без медичного огляду. Початок рбоіт без попередньої перевірки відсутності напруги, розширення зони робочого місця. Якої частоти електричний струм являється небезпечним для життя людини і чому? Відповідь: 50-60Гц, тому що співпадає з частотою ударів сердя. Яка напруга використовується в особливо небезпечних приміщеннях при роботі з електроустановками? Відповідь: не вище 12В. Які фактори впливають на ступінь ураження електричним струмом? Відповідь: Залежно від умов, які підвищують або знижують небезпеку враження людини електричним струмом, наявні такі чинники: - Клас приміщення за ступенем безпеки враження електричним струмом; - Сила враження; - Опір людини; - Струм, який проходить через тіло людини; - Тривалість дії струму на організм людини; - Шлях проходження струму в тілі людини; - Площі контакту людини зі струмопровідними частинами; - Вплив навколишнього середовища. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках понад 1000 В. Відповідь: Треба одягнути діелектричні рукавиці та боти і діяти за допомогою штанги або ізолюючих кліщів, розрахованих на відповідну напругу. При цьому слід пам'ятати про небезпеку крокової напруги, якщо провід лежить на землі. Як проводиться перевірка відсутності напруги в електричній установці до 1000 В. Відповідь: показчиком напруги до 1000В. Чи дозволяється використовувати некалібровані плавкі вставки запобіжників в електроустановках до 1000 В. Відповідь: не дозволяється. В яких випадках локомотивній бригаді дозволяється підніматися на дах ЕРС? Відповідь: при знеструмленні контактної мережі. З дозволу енергодиспетчера в усній або письмовій формі. Заземлення контактної мережі ізолюючими штангами. Яким чином маркують електрозахисті засоби не витримавші випробувнь? Відповідь: Перекреслюють штамп червоною фарбою. Та надрізом на рукавицях. Що називається електричним струмом? Відповідь: направлений рух електронів по провіднику в замкнутому полі під дією електрорушійної сили. Яка небезпечна напруга для життя людини? Відповідь: в сирих приміщеннях - більше 12В, а в сухих - більше 42В. Що таке коротке замикання? Відповідь: З'єднання між собою (або із землею) точок електричного кола з різними потенціалами; від наслідків к.з. захищають, зокрема, запобіжники, автоматичні вимикачі, диференціальні вимикачі. Що необхідно робити, якщо під час роботи зупинили подачу електроенергії. Відповідь: електроапаратуру вимкнути і доповісти керівнику робіт._______________________________________________________________________________________________________________________________________________ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗЕПКИ ЧЕТВЕР 06.04.2021 ДОМАШНЭ ЗАВДАННЯ:ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ОНЛАЙН ТЕСТІВ НА НАСТУПНИЙ ТИЖДЕНЬ ПО ПИТАННЯМ: ……………………….1 БІЛЕТ №1 1. Чи дозволяється працювати з електроінструментом при напрузі 220В у вологих приміщеннях? 2. Надання допомоги потерпілому , який потрапив під дію електричної напруги понад 1000В 3. Якою напругою і через який час випробовуються інструменти з ізольованими ручками? БІЛЕТ №2 1. Якою напругою і через який час випробовуються резинові килимки на електроустановках до 1000В. 2. Які фактори впливають на ступінь ураження електричним струмом? 3. Види електричних ударів на організм людини. БІЛЕТ №3 1. Що таке заземлення? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 3. Що таке крокова напруга? БІЛЕТ №4. 1. На якій відстані від контактного дроту, що знаходиться під напругою можна гасити пожежу водою чи іншим вогнегасником. 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні чоботи. 3. Хто допускається до роботи з переносним електричним інструментом? БІЛЕТ №5 1. Які приміщення відносяться до вологих та особливо вологих і чому? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові галоші? 3. Надання першої допомоги потерпілому від електричного струму, якщо він знепритомнів і припинилось серцебиття. БІЛЕТ №6 1. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 2. Що таке захисне заземлення? 3. Назвати основні та додаткові електрично-захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №7 1. Що таке електробезпека? 2. Кому дозволяється встановлювати запобіжники, замінювати електричні лампи, з дотриманням яких вимог? 3. Чи являється організм людини провідником електричного струму і чому? БІЛЕТ №8 1. Що необхідно робити якщо вас на вулиці застала гроза? 2. Якою напругою і через який час випробовуються ізолюючі штанги? 3. Назвати основні та додаткові електрично захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №9. 1. Якої частоти електричний струм являється небезпечним для життя людини і чому? 2. Назвати основні захисні засоби на електроустановках понад 1000В. 3. Яка напруга використовується в особливо небезпечних приміщеннях при роботі з електроустановками? БІЛЕТ №10. 1. Які приміщення називаються жаркими? 2. Охарактеризувати особливо небезпечні приміщення. 3. Перерахувати колективні та індивідуальні засоби захисту від враження електричним струмом. БІЛЕТ №11. 1. Яку відповідальність несуть особи винні в порушенні правил ПТЕ і ПТБ? 2. Які існують засоби колективного захисту в електроустановках? 3. Які основні причини нещасних випадків при обслуговування електромереж і електроустановок? БІЛЕТ № 12. 1. Яка величина електричного струму небезпечна для людини? 2. Засоби захисту від атмосферної електрики? 3. Вплив електричного струму на організм людини. БІЛЕТ № 13. 1. Вихід із зони впавшого на землю контактного проводу. 2. Надання першої допомоги при всіх трьох випадках враження електричним струмом. 3. Якою напругою і через який час випробовуються резинові перчатки на електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №14. 1. Якого діаметру примінюються металеві провідники для заземлення в будівлях та зовнішніх установках? 2. Що впливає на наслідки враження електричним струмом? 3. Вимоги, що ставляться до електричних установок. БІЛЕТ № 15. 1. На які групи діляться плакати, що примінюються на електроустановках? 2. Що таке захисне занулення? 3. Якою напругою і через який випробовуються діелектричні галоші? БІЛЕТ № 16. 1. Приміщення з підвищеною небезпекою. 2. Засоби колективного захисту в електроустановках. 3. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ № 17. 1. Особливо небезпечні приміщення. 2. В яких випадках опори, шляхопроводи, покрівлі, огорожі заземлюють? 3. Якою напругою і через який час випробовують електровимірювальні кліщі. БІЛЕТ № 18 1. Якою напругою і через який час випробовують інструмент з ізольованими ручками? 2. Яких правил техніки безпеки необхідно дотримуватись в акумуляторному приміщенні? 3. Порогові значення струму. БІЛЕТ № 19. 1. Що таке електричний струм. 2. Яка різниця між заземленням і зануленням. 3. Що таке коротке замикання? БІЛЕТ № 20. 1. Що таке захисне вимикання? 2. В яких випадках людина може потрапити під дію електричного струму. 3. Засоби захисту від статичної електрики. БІЛЕТ № 21. 1. Назвати основні параметри струму. 2. Назвати основні величини напруги та де вони використовуються. 3. Якою напругою і через який час випробовують ізолюючі штанги які використовуються при напрузі 35 кВ включно ? БІЛЕТ № 22. 1. Дія електричного струму на організм людини. 2. Назвати основні причини нещасних випадків при обслуговуванні електричних установок. 3. Якою напругою і через який час випробовуються струмовимірювальні кліщі? БІЛЕТ № 23. 1. В чому виявляється термічна дія струму? 2. Які електроустановки вважаються діючими? 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні чоботи. БІЛЕТ № 24. 1. В чому виявляється електролітична дія струму? 2. Дати визначення ручному пожежному інструменту. 3. Як може бути подано напругу на електроустановку після його раптового зникнення? БІЛЕТ № 25. 1. В чому виявляється біологічна дія струму. 2. Назвати первинні засоби пожежогасіння. 3. Через який час діелектричні резинові коврики підлягають огляду? БІЛЕТ № 26. 1. Назвіть види уражень електричним струмом. 2. Назвати види вогнегасників. 3. Якою напругою і через який час випробовують інструмент з ізольованими ручками. БІЛЕТ № 27. 1. Дати визначення – що таке електричні травми. 2. Дати визначення пороговому невідпускаючому струму. 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки? БІЛЕТ № 28. 1. Охарактеризувати види місцевих електротравм. 2. В якому порядку слідує встановлювати переносне заземлення в електроустановках? 3. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки? БІЛЕТ № 29. 1. Комутаційні апарати. 2. Термічна дія струму на людину. 3. Охарактеризувати місцеві електротравми. БІЛЕТ № 30. 1. Які роботи відносяться до робіт на висоті і які правила ТБ треба виконувати? 2. В яких випадках забороняється користуватися ел.інструментом? 3. Надання першої медичної допомоги при всіх випадках враження струмом. БІЛЕТ № 31. 1. Яка небезпечна напруга для життя людини? 2. Що таке коротке замикання? 3. Що необхідно робити, якщо під час роботи зупинили подачу електроенергії? БІЛЕТ № 32. 1. Які електроустановки вважаються діючими? 2. Назвати основні причини нещасних випадків повязаних з обслуговуванням електроустановок та електромереж. 3. Назвати заборонні плакати. БІЛЕТ № 33. 1. В чому виявляється термічна дія струму на організм людини? 2. В якому порядку слідує встановити переносне заземлення в електроустановках? 3. На яку відстань дозволяється приближатись до проводів контактної мережі? ____________________________________________________________________________________________________________________ 20.04.2021 Теиа уроку:Пошкодження з якими забороняється випускати в експлуатацію рухомий склад . Домашнє завдання:переписати та вивчити конспект Технічне обслуговування і ремонт локомотивів, моторвагонного та спеціального самохідного рухомого складу ( Назва підрозділу другого розділу 12 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) 12.4. Технічний стан локомотивів, моторвагонного і спеціального самохідного рухомого складу має систематично перевірятися під час технічного обслуговування локомотивними бригадами або бригадами спеціального самохідного рухомого складу, комплексними і спеціалізованими бригадами в пунктах технічного обслуговування і в основних депо, колійних машинних станціях та депо для спеціального рухомого складу, обладнаних сучасними діагностичними засобами, а також періодично контролюватися керівництвом депо, відділка, держпідприємства, регіонального представництва залізниці, служби локомотивного господарства або служби, якій належить спеціальний самохідний рухомий склад, і ревізорським апаратом. ( Абзац перший пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Під час технічного обслуговування перевіряється: стан та зношеність обладнання, вузлів та деталей і їх відповідність встановленим розмірам; справність дії пристроїв безпеки, гальмового обладнання та автозчіпного пристрою, контрольних і сигнальних пристроїв, електричних кіл. Забороняється випускати в експлуатацію локомотиви, моторвагонний та спеціальний самохідний рухомий склад, у яких є хоча б одна з таких несправностей: ( Абзац п'ятий пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) несправність приладу для подання звукового сигналу; несправність пневматичного, електропневматичного, ручного гальма чи компресора; несправність або відключення хоча б одного тягового електродвигуна, несправність приводу переміщення; ( Абзац восьмий пункту 12.4 в редакції Наказу Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) несправність вентилятора холодильника дизеля, тягового електродвигуна або випрямляючої установки; несправність автостопу, автоматичної локомотивної сигналізації або пристрою перевірки пильності машиніста; несправність швидкостеміра та реєструючого пристрою; несправність пристроїв поїзного радіозв'язку, у тому числі з начальником (механіком-бригадиром) пасажирського поїзда, а також і маневрового радіозв'язку; несправність автозчіпних пристроїв; несправність системи подачі піску; несправність прожектора, буферного ліхтаря, освітлення, контрольного чи вимірювального приладу, акумуляторної батареї та пристроїв її підзарядки; ( Абзац п'ятнадцятий пункту 12.4 розділу 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) тріщина в хомуті, ресорній підвісці або корінному листі ресори, злам ресорного листа; тріщина в корпусі букси; несправність буксового або моторно-осьового підшипника; відсутність або несправність передбаченого конструкцією пристрою запобігання від падіння деталей на колію; тріщина або злам хоча б одного зуба тягової зубчастої передачі; несправність кожуха зубчастої передачі, що спричиняє витікання мастила; несправність захисного блокування високовольтної камери чи інших захисних блокувань, огорож; відсутність блокуючих ключів чи несправність блокування пульту керування; несправність струмоприймача; несправність засобів пожежогасіння; несправність пристроїв захисту від струмів короткого замикання, перевантаження та перенапруження, аварійної зупинки дизеля; поява стуку, стороннього шуму в дизелі; несправність приладу живлення, запобіжного клапана, водопоказуючого приладу, протікання контрольної пробки вогневої коробки котла паровоза; ( Абзац двадцять восьмий пункту 12.4 розділу 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) відсутність захисних кожухів електрообладнання; 13.04.2021 Домашнэ завдання:Питання на затра для тестів по ПТЕ 1. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна понад 12мм у вагона i тендера, понад 4мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу при умовi вивiшування або виключення можливостi обертання колiсної пари? 2. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна понад 6мм до 12мм у вагона,понад 2мм до 4мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу? 3. З якою швидкiстю допускається прямування поїзда до найближчої станцiї при величинi повзуна вiд 2мм до 6мм у вагона, вiд 1мм до 2мм у локомотива i моторного вагона моторвагонного рухомого складу? 4. З якою швидкiстю дозволяється довести до найближчого ПТО, де єзасоби для замiни колiсних пар, вагон (тендер), крiм моторного вагона моторвагонного рухомого складу або тендера з роликовими пiдшипниками, без вiдчеплення вiд вантажного поїзда при виявленнi на шляху прямуванняу вагона повзуна глибиною >1мм, але не > 2мм? 5. З якою швидкiстю дозволяється довести до найближчого ПТО, де є засоби для замiни колiсних пар, вагон (тендер), крiм моторного вагона моторвагонного рухомого складу або тендера з роликовими пiдшипниками, без вiдчеплення вiд пасажирського поїзда при виявленні на шляху прямувння у вгона повзуна глибиною >1мм але не > 2мм. 6. При якiй величинi повзуна (вибоїни) на поверхнi катання колес забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах тендери локомотивiв i вагони з пiдшипниками ковзання? 7. З яким повзуном (вибоїною) забороняється випускати локомотиви, моторвагонний рухомий склад, а також тендери паровозiв i вагони з роликовими буксовими пiдшипниками? 8. При якому вертикальному пiдрiзi гребеня, що вимiрюється спецiальним шаблоном, забороняється випускати колiснi пари? 9. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 18 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 28 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях руху до 120 км/г? 10. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 20 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 30 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах локомотиви при швидкостях руху до 120 км/г 11. З яким прокатом по колу катання у вагонiв рефрижераторного парку i вантажних вагонiв забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120км/г? 12. З яким прокатом по колу катання у моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв в поїздах мiсцевого сполучення забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120 км/г 13. З яким прокатом по колу катання у локомотивiв, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв в поїздах дальнього сполучення забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях до 120 км/г? 14. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 18 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 28 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях руху понад 120 км/г до 140 км/г? 15. При якiй товщинi гребеня колес, що вимiрюється на вiдстанi 20 мм вiд вершини гребеня при висотi гребеня 30 мм, забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах локомотиви при швидкостях руху понад 120 км/г до 140 км/г? 16. З яким прокатом по колу катання у локомотивiв, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонiв забороняється випускати в експлуатацiю i допускати до прямування в поїздах рухомий склад при швидкостях понад 120 км/г до 140 км/г? 17. Якi вiдхилення допускаються по вiдстанi мiж внутрiшнiми гранями колес у локомотивiв i вагонiв, що обертаються в поїздах iз швидкiстю до 120 км/г? 18. Якi вiдхилення допускаються по вiдстанi мiж внутрiшнiми гранями колес у локомотивiв i вагонiв, що обертаються в поїздах iз швидкiстю понад 120 км/г до 140 км/г? 19. Яку вiдстань мiж внутрiшнiми гранями колес повинна мати ненавантажена колiсна пара? 08.04.2021 Тема уроку:"Автозчіпний пристрій" Домашнє завдання:опрацювати конспект та підготувтися до тестів по ПТЕ. 1. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим вагоном пасажирського поїзда? 2. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю понад 120 км/г до 140 км/г ? 3. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в пасажирському поїздi, що прямує iз швидкiстю до 120 км/г? 4. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв мiж локомотивом i першим навантаженим вагоном вантажного поїзда? 5. Яка допускається рiзниця по висотi мiж поздовжнiми осями автозчепiв в вантажному поїздi? 6. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у вантажних вагонiв (навантажених)? 7. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських вагонiв з людьми? 8. Яка має бути висота осi автозчепу над рiвнем верху головок рейок у локомотивiв, пасажирських i вантажних порожнiх вагонiв? 11.5. Рухомий склад, у тому числі спеціальний рухомий склад має бути обладнаний автозчепом. ( Абзац перший пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Висота осі автозчепа над рівнем верху головок рейок має бути: у локомотивів, пасажирських та вантажних порожніх вагонів - не більшою 1080 мм, у спеціального рухомого складу в порожньому стані не більше 1080 мм, у завантаженому - не менше 980 мм; ( Абзац третій пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) у локомотивів і пасажирських вагонів з людьми - не меншою 980 мм; у вантажних вагонів (навантажених) - не меншою 950 мм; Для рухомого складу, що випускається з ремонту, висота осі автозчепа над рівнем верху головок рейок визначається Державною адміністрацією залізничного транспорту України і має забезпечувати дотримання зазначених норм в експлуатації (за найбільших зношувань і навантажень). Різниця у висоті між поздовжніми осями автозчепів допускається не більшою: у вантажному поїзді - 100 мм; між локомотивом і першим навантаженим вагоном вантажного поїзда - 110 мм, між локомотивом і рухомими одиницями спеціального рухомого складу - 100 мм; ( Абзац дев'ятий пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) в пасажирському поїзді, що рухається із швидкістю до 120 км/год - 70 мм; те ж саме, із швидкістю 121-140 км/год - 50 мм; між локомотивом і першим вагоном пасажирського поїзда - 100 мм. Автозчеп пасажирських вагонів, довгобазних вантажних вагонів (восьмивісних суцільнометалевих, двоярусних платформ для перевезення автомобілів, платформ для перевезення лісу в хлистах, платформ-контейнеровозів, цистерн для перевезення небезпечних вантажів та інших), вантажопідіймальних кранів та їх підстрілових платформ, пасажирських локомотивів, електро- і дизель-поїздів повинен мати обмежувачі вертикальних переміщень. ( Абзац тринадцятий пункту 11.5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99, в редакції Наказу Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) 11.6. Відповідальним за технічний стан автозчепних пристроїв і правильне зчеплення вагонів у составі поїзда є оглядач вагонів, який виконував технічне обслуговування состава поїзда перед відправленням. Відповідальним за правильне зчеплення вагонів у поїзді на станціях, де відсутні оглядачі вагонів, а також при маневровій роботі є керівник маневрів. За правильне зчеплення локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива, відповідно з першим вагоном поїзда або другим спеціальним рухомим складом відповідальним є машиніст локомотива або спеціального самохідного рухомого складу, що використовується в якості локомотива. Відчеплення поїзного локомотива від состава і причеплення до состава (в тому числі роз'єднання, з'єднання і підвішування гальмових рукавів, відкриття і закриття кінцевих кранів) повинні проводитись працівниками локомотивної бригади. ( Абзац третій пункту 11.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Відчеплення поїзного локомотива від пасажирського состава, обладнаного електричним опаленням, проводиться працівником локомотивної бригади тільки після роз'єднання поїзним електромеханіком високовольтних міжвагонних електричних з'єднань. Роз'єднання електричних кіл опалення проводиться після опущення струмоприймача. 06.04.2021 вівторок Правила технічної експлуатації Тема уроку:Колісна пара Домашнє завдання:прерписати та опрацювати конспект та приготоватися до тестів на наступнаий урок Розділ 10. Колісні пари 10.1. Кожна колісна пара має відповідати вимогам Інструкції з обстеження, ремонту і формування колісних пар рухомого складу і мати на осі виразно поставлені знаки про час і місце формування і повного огляду колісної пари, а також тавро про приймання її при формуванні. ( Абзац перший пункту 10.1 розділу 10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) Знаки і тавро ставляться в місцях, передбачених правилами маркування. Колісні пари у визначеному порядку мають підлягати огляду під рухомим складом, звичайному і повному оглядам, а при підкочуванні реєструватися у відповідних журналах чи паспортах. 10.2. Відстань між внутрішніми гранями коліс у ненавантаженої колісної пари має бути 1440 мм. Відхилення у бік збільшення і зменшення допускається до 3 мм. У локомотивів і вагонів, а також спеціального самохідного рухомого складу, що обертаються в поїздах із швидкістю більше 120 км/год до 140 км/год, відхилення допускаються в бік збільшення не більше 3 мм і в бік зменшення - до 1 мм, за швидкостей до 120 км/год відхилення допускаються в бік збільшення і зменшення не більше 3 мм. ( Пункт 10.2 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99, N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) 10.3. Забороняється випускати в експлуатацію і допускати до руху в поїздах рухомий склад, включаючи спеціальний рухомий склад, з тріщиною в будь-якій частині осі колісної пари чи тріщиною в ободі, диску і ступиці колеса, за наявності гострокінцевого накату на ділянці сполучення підрізаної частини гребеня колісної пари з його вершиною, а також при таких зношеннях і пошкодженнях колісних пар, які порушують нормальну взаємодію колії та рухомого складу: ( Абзац перший пункту 10.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99, N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) а) за швидкостей руху понад 120 км/год до 140 км/год: прокат по колу катання у локомотивів, моторвагонного рухомого складу, пасажирських вагонів - більше 5 мм; товщина гребеня понад 33 мм або менша 28 мм у локомотивів при вимірюванні на відстані 20 мм від вершини гребеня при висоті гребеня 30 мм, а у рухомого складу з висотою гребеня 28 мм - при вимірюванні на відстані 18 мм від вершини гребеня; при різниці товщини гребенів однієї колісної пари більше 4 мм; ( Підпункт "а" пункту 10.3 розділу 10 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) б) за швидкостей руху до 120 км/год: прокат по колу катання у локомотивів, а також у моторвагонного рухомого складу та пасажирських вагонів у поїздах далекого сполучення - більше 7 мм, у моторвагонного "і спеціального самохідного рухомого складу і пасажирських вагонів у поїздах місцевого і приміського сполучень - більше 8 мм, у вагонів рефрижераторного парку та вантажних вагонів - більше 9 мм; ( Абзац шостий пункту 10.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) товщина гребеня понад 33 мм або менша 25 мм у локомотивів при вимірюванні на відстані 20 мм від вершини гребеня при висоті гребеня 30 мм, а у рухомого складу з висотою гребеня 28 мм - при вимірюванні на відстані 18 мм від вершини гребеня; при різниці товщини гребенів однієї колісної пари більше 4 мм; ( Підпункт "б" пункту 10.3 розділу 10 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) в) вертикальний підріз гребеня висотою понад 18 мм, що вимірюється спеціальним шаблоном; г) повзун (вибоїна) на поверхні катання у локомотивів, моторвагонного і спеціального рухомого складу, а також у тендерів паровозів і вагонів з роликовими буксовими підшипниками - понад 1 мм, а у тендерів і вагонів з підшипниками ковзання - понад 2 мм. ( Абзац дев'ятий пункту 10.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99 ) Якщо на шляху прямування у вагона, крім моторного вагона моторвагонного рухомого складу або тендера з роликовими буксовими підшипниками, виявлено повзун (вибоїну) глибиною понад 1 мм, але не більше 2 мм, дозволяється довести такий вагон (тендер) без відчеплення від поїзда (пасажирський із швидкістю не більшою 100 км/год, вантажний - не більшою 70 км/год) до найближчого пункту технічного обслуговування, що має засоби для заміни колісних пар. При величині повзуна у вагонів, крім моторного вагона моторвагонного рухомого складу, від 2 до 6 мм, у локомотива і моторного вагона моторвагонного рухомого складу, а також спеціального самохідного рухомого складу - від 1 до 2 мм допускається рух поїзда до найближчої станції із швидкістю 15 км/год, а при величині повзуна відповідно більше 6 до 12 мм і більше 2 до 4 мм - із швидкістю 10 км/год, де колісна пара має бути замінена. При повзуні - понад 12 мм у вагона і тендера, понад 4 мм - у локомотива і моторного вагона моторвагонного рухомого складу дозволяється рух із швидкістю 10 км/год за умови виключення можливості обертання колісної пари. Локомотив у цьому випадку має бути відчеплений від поїзда, гальмівні циліндри і тяговий електродвигун (група електродвигунів) пошкодженої колісної пари - вимкнені. ( Абзац одинадцятий пункту 10.3 із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу N 386 ( z0607-99 ) від 23.07.99, N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) Коли вантажні вагони додаються до пасажирських поїздів, норми утримання колісних пар мають відповідати нормам, що встановлені для пасажирських поїздів. 17.12.2020.четвер Тема уроку:Постійні сигнальні знаки.прерйти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912401/page:8/ Домашнэ завдання:пререписати та вивчити конспект,зробити презентацію та відправити на електронну адресу:zelenskiy_1978@ukr.net 18.12.2020 пятниця Тема уроку:Звукові сигнали під час руху поїздів. Домашнє завдання:Вивчити конспект перейти за посиланням https://studfile.net/preview/2912401/page:18/ ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ Четвер 14.01.21 Домашнє завдання:Підготовутися ло здачі білетів: ……………………….1 БІЛЕТ №1 1. Чи дозволяється працювати з електроінструментом при напрузі 220В у вологих приміщеннях? 2. Надання допомоги потерпілому , який потрапив під дію електричної напруги понад 1000В 3. Якою напругою і через який час випробовуються інструменти з ізольованими ручками? БІЛЕТ №2 1. Якою напругою і через який час випробовуються резинові килимки на електроустановках до 1000В. 2. Які фактори впливають на ступінь ураження електричним струмом? 3. Види електричних ударів на організм людини. БІЛЕТ №3 1. Що таке заземлення? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 3. Що таке крокова напруга? БІЛЕТ №4. 1. На якій відстані від контактного дроту, що знаходиться під напругою можна гасити пожежу водою чи іншим вогнегасником. 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні чоботи. 3. Хто допускається до роботи з переносним електричним інструментом? БІЛЕТ №5 1. Які приміщення відносяться до вологих та особливо вологих і чому? 2. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові галоші? 3. Надання першої допомоги потерпілому від електричного струму, якщо він знепритомнів і припинилось серцебиття. ОСНОВИ ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ Пятниця 15.01.21 Домашнє завдання:Підготовутися ло здачі білетів: БІЛЕТ №6 1. Якою напругою і через який час випробовуються діелектричні резинові перчатки на електроустановках до 1000В. 2. Що таке захисне заземлення? 3. Назвати основні та додаткові електрично-захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №7 1. Що таке електробезпека? 2. Кому дозволяється встановлювати запобіжники, замінювати електричні лампи, з дотриманням яких вимог? 3. Чи являється організм людини провідником електричного струму і чому? БІЛЕТ №8 1. Що необхідно робити якщо вас на вулиці застала гроза? 2. Якою напругою і через який час випробовуються ізолюючі штанги? 3. Назвати основні та додаткові електрично захисні засоби захисту в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №9. 1. Якої частоти електричний струм являється небезпечним для життя людини і чому? 2. Назвати основні захисні засоби на електроустановках понад 1000В. 3. Яка напруга використовується в особливо небезпечних приміщеннях при роботі з електроустановками? БІЛЕТ №10. 1. Які приміщення називаються жаркими? 2. Охарактеризувати особливо небезпечні приміщення. 3. Перерахувати колективні та індивідуальні засоби захисту від враження електричним струмом. П"ЯТНИЦЯ 22.01.21 Домашнє завдання:Підготовутися ло здачі білетів: БІЛЕТ №11. 1. Яку відповідальність несуть особи винні в порушенні правил ПТЕ і ПТБ? 2. Які існують засоби колективного захисту в електроустановках? 3. Які основні причини нещасних випадків при обслуговування електромереж і електроустановок? БІЛЕТ № 12. 1. Яка величина електричного струму небезпечна для людини? 2. Засоби захисту від атмосферної електрики? 3. Вплив електричного струму на організм людини. БІЛЕТ № 13. 1. Вихід із зони впавшого на землю контактного проводу. 2. Надання першої допомоги при всіх трьох випадках враження електричним струмом. 3. Якою напругою і через який час випробовуються резинові перчатки на електроустановках до 1000В. БІЛЕТ №14. 1. Якого діаметру примінюються металеві провідники для заземлення в будівлях та зовнішніх установках? 2. Що впливає на наслідки враження електричним струмом? 3. Вимоги, що ставляться до електричних установок. БІЛЕТ № 15. 1. На які групи діляться плакати, що примінюються на електроустановках? 2. Що таке захисне занулення? 3. Якою напругою і через який випробовуються діелектричні галоші? БІЛЕТ № 16. 1. Приміщення з підвищеною небезпекою. 2. Засоби колективного захисту в електроустановках. 3. Вивільнення потерпілого від дії електричного струму в електроустановках до 1000В. БІЛЕТ № 17. 1. Особливо небезпечні приміщення. 2. В яких випадках опори, шляхопроводи, покрівлі, огорожі заземлюють? 3. Якою напругою і через який час випробовують електровимірювальні кліщі. БІЛЕТ № 18 1. Якою напругою і через який час випробовують інструмент з ізольованими ручками? 2. Яких правил техніки безпеки необхідно дотримуватись в акумуляторному приміщенні? 3. Порогові значення струму. БІЛЕТ № 19. 1. Що таке електричний струм. 2. Яка різниця між заземленням і зануленням. 3. Що таке коротке замикання? БІЛЕТ № 20. 1. Що таке захисне вимикання? 2. В яких випадках людина може потрапити під дію електричного струму. 3. Засоби захисту від статичної електрики. БІЛЕТ № 21. 1. Назвати основні параметри струму. 2. Назвати основні величини напруги та де вони використовуються. 3. Якою напругою і через який час випробовують ізолюючі штанги які використовуються при напрузі 35 кВ включно ? БІЛЕТ № 22. 1. Дія електричного струму на організм людини. 2. Назвати основні причини нещасних випадків при обслуговуванні електричних установок. 3. Якою напругою і через який час випробовуються струмовимірювальні кліщі?

Комментариев нет:

Отправить комментарий