пятница, 13 марта 2020 г.

ОГЗТ

     Група 113  понеділок 16.03.2020
Тема уроку: Основні типи електровозів, тепловозів, їх серії та технічна характеристика. Перейти на посилання

https://translate.google.com/translate?hl=ru&sl=uk&u=http://zdsim.com/library/123/tekhnologija-galuzi-i-tekhnichni-zasobi&prev=search
Група 23 понеділок 16.03.2020
Тема уроку:Пристроі С Ц Б на перегонах перейти на посилання розділ 8
https://translate.google.com/translate?hl=ru&sl=uk&u=http://zdsim.com/library/123/tekhnologija-galuzi-i-tekhnichni-zasobi&prev=search
23.03.2020 понеділок
Група 113
Тема уроку:Основні споруди та пристрої локомотивного господарства. Технічне обслуговування локомотивів та мотор вагонного рухомого складу
Дамашнє завдання:Перейти на  посиланняhttps://studfile.net/preview/2912544/page:8/стор 8,Вибрати головне і написати в конспект.
Група 23
Тема уроку:Призначення та види зв’язку на залізничному транспорті
Домашнє завдання:Перейти на https://studfile.net/preview/5411468/page:11/стр 11.Прочитати і записати в конспект
Понеділок 30.03.2020
Група 113
Тема уроку:Електрифіковані залізниці та електропостачання.
Домашнє завдання:Перейти за посиланням і зробити 

презентацію https://subject.com.ua/technology/transport/102.html
Група 23
Тема уроку:Управління господарством сигналізації та зв’язку.
Домашнє завдання: Переписати конспект:
Департамент автоматики та телекомунікацій було створено 20 січня 2016 р. (з 1992 р. – Управління автоматики, телемеханіки та зв’язку, з 1993р. – Управління автоматики, телемеханіки та зв’язку у складі Головного управління зв’язку, енергетики та обчислювальної техніки, з 15.05.2000 – Головне управління автоматики, телемеханіки та зв’язку, з 23.07.2014 р. – Департамент автоматики, телемеханіки та зв’язку).
Основним завдання
Забезпечення стійкої та безперебійної роботи пристроїв залізничної автоматики та зв’язку, постійне оновлення основних засобів, проведення єдиної науково­-технічної та інвестиційної політики, яка забезпечує вирішення пріоритетних напрямків розвитку господарств сигналізації та зв’язку, організацію розробки та впровадження нової техніки, технологій в галузі автоматики, телемеханіки та зв’язку.
По господарству виконуються роботи з модернізації пристроїв електричної централізації стрілок та сигналів, гіркової централізації, автоблокування, переїзної автоматики. Набуває темпів впровадження сучасних мікропроцесорних систем залізничної автоматики. За останні 10 років проведено експлуатаційні випробування та освоєно серійне виробництво на вітчизняних підприємствах понад 120 нових виробів залізничної автоматики.
На шляху цифровізації мереж зв’язку побудовано «хребет» телекомунікаційної інфраструктури – цифрову транспортну мережу SDH протяжністю більше 7,5 тис. км. Завдяки впровадженню цієї технології підвищилась якість та надійність функціонування систем зв’язку, а також прискорилась інформатизація залізничного транспорту.
З метою забезпечення власних технологічних потреб галузі відбулася заміна більшості АТС на цифрові системи комутації, що дозволило надавати ширший перелік послуг зв’язку та проводити операторську діяльність.
Постійно проводиться адаптація сучасних технологічних рішень у сфері телекомунікацій для потреб галузі. За участю фахівців розроблено ряд пристроїв та систем, що знайшли практичне застосування в мережах зв’язку, радіозв’язку, пасажирської автоматики, систем теплового контролю рухомого складу залізничного транспорту.
На Департамент покладено функції координації і контролю за проведенням  операторської діяльності у сфері телекомунікацій. Підрозділи господарства безпосередньо забезпечують технічну і організаційну складову процесу надання послуг зв’язку іншим підрозділам ПАТ «Укрзалізниця» і стороннім споживачам, у тому числі, населенню.
Основні пріоритети розвитку галузі:
  • телекомунікаційні мережі та системи зв’язку;
  • заміна релейних елементів на безконтактну апаратуру;
  • мікропроцесорні системи залізничної автоматики;
  • тональні рейкові кола, у тому числі на базі мікропроцесорної техніки;
  • сучасні пристрої автоматичного дистанційного контролю стану буксових вузлів рухомого складу;
  •     польові пристрої залізничної автоматики з високоміцного діелектричного негор
  • Пятниця 03.04 .2020
  • Група 113
  • Теиа уроку:Основні типи пасажирських вагонів 
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію перейти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912279/ лекція №4
  • Понеділок 06.04.2020
  • Группа 113
  • Тема уроку:Колісні пари. Устрій колісної пари та букс. Вимоги доколісних пар.
  • Домашнэ завдання:Зробити презентацію і скинути на пошту,перейти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912544/page:27/
  • Група 23
  • Тема уроку:Управління господарством сигналізації та зв’язку.
  • Домашнє завдання:перейти за посиланням та переписати конспект. https://www.uz.gov.ua/about/general_information/main_departments/department_of_automation_robot_and_communications/
  • Середа 08.04.2020
  • Група 1133
  • Тема уроку:Вагонне господарство. Організація керування вагонним господарством.
  • Домашнє завдання:Переписати конспект.перейти за посиланням:https://studopedia.com.ua/1_131350_struktura-upravlinnya-vagonnim-gospodarstvom.html
  • Четвер 09.04.2020
  • Група 113
  • Тема уроку:Тарифи. Статут залізниць України. 
  • Домашнэ завдання:ознайотись с статутом залызниці .Перейти за посиланням:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/457-98-%D0%BF
  • Понеділок 13.04.2020
  • Группа 113
  • Тема уроку:Графік руху поїздів.
  • Домашнє завдання:Переписати конспект і зробити презентацію та відправити на пошту,перейти за посиланням:
  •  https://studfile.net/preview/5411090/page:33/
  • Група 23
  • Тема уроку: Загальні вимоги до локомотивів і моторвагонного рухомого складу та їх класифікація. 
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію перейти за посиланням:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0340-08
  • Вівторок 14.04.2020
  • Група 113
  • Тема урока:Організаційні заходи забезпечення безпеки залізниці. Класифікація транспортних подій, їх розслідування
  • Домашнє завдання:перейти за посиланням  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1185-18 та ознайомитись.а також скачати відео чи статью по порушенню та класифікаціЇ транспортиних подій на Украіні та переслати на пошту.
  • Середа 15.04.2020
  • Група 113
  • Домашнє завдання:Написати на листочках контрольну роботу по питанням:
  • 1.Що називається габаритом наближення до будівель та які Їх види?
  • 2.Що називається габаритом рухомоого складу та іх види?
  • 3.Що таке земляне полотно, та з яких частин складається?
  • 4.Що назиівається стрілочнм переводом та його оновні види?
  • 5Що називається станцієй, та на які види поділяються?
  • 6.Що таке головна колія?
  • 7.Що таке приймально-відправна колія?
  • 8.. Що таке план?
  • 9.Що таке профіль?
  • 10.Що називається габаритом навантаження?
  • Група 23
  • Тема уроку: Загальні вимоги до локомотивів і моторвагонного рухомого складу та їх класифікація. 
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію перейти за посиланням:https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0340-08
  • Середа 22.04.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Рухомий склад
  • Домашнє завдання:Переписати конспект:

    РУХОМИЙ СКЛАД

    РОЗДІЛ 9
    Загальні вимоги

    9.1. Рухомий склад, розрахований для використання на міжгалузевих підприємствах промислового залізничного транспорту України, повинен відповідати технічному рівню основного виробництва підприємств, що обслуговуються, з урахуванням подальшої його механізації та автоматизації і задовольняти вимогам технологічних процесів.
    Рухомий склад повинен утримуватися у справному стані й забезпечувати безперебійну роботу, охорону праці та безпеку руху, вчасно проходити планово-попереджувальні види ремонту і технічного обслуговування.
    Попередження появи несправностей та забезпечення встановлених строків служби рухомого складу повинні бути головними в роботі осіб, відповідальних за його технічне обслуговування і ремонт.
    Типи і основні характеристики рухомого складу, що заново будується, затверджуються в порядку, встановленому Міністерством транспорту України.
    Технічне завдання на рухомий склад, що заново будується, затверджується постачальником за узгодженням із Державною адміністрацією залізничного транспорту України.
    9.2. При проектуванні та виготовленні рухомого складу повинні враховуватися умови його експлуатації і ремонту. Конструкція рухомого складу повинна задовольняти вимогам Державних стандартів і забезпечувати:
    максимальну продуктивність при оптимальних техніко-економічних показниках, дотримання вимог охорони праці і навколишнього середовища, безпеки руху;
    схоронність вантажів, що перевозяться;
    можливість здійснення комплексної механізації та автоматизації виробництва транспортних і навантажувально-розвантажувальних робіт;
    високий рівень надійності при мінімальних ремонтних витратах.
    Вантажні вагони, що не мають перехідних площадок, повинні мати спеціальні підніжки і поручні.
    Рухомий склад повинен задовольняти вимогам габариту рухомого складу, встановленого Державним стандартом 92.38-83. Заново побудований рухомий склад, а також той, що пройшов капітальний ремонт до передачі його в експлуатацію, повинен бути випробуваний і прийнятий від заводу-виготовлювача в порядку, установленому Державною адміністрацією залізничного транспорту України.
    9.3. Локомотиви, що використовуються на поїзній та маневровій роботі, повинні бути обладнані швидкостемірами з реєстрацією показань швидкостей та радіостанціями для оперативного зв'язку машиніста локомотива зі складачем, диспетчером або черговим по станції та автостопами, а при виході на колії загальної мережі залізниць - обов'язковим двостороннім зв'язком з маневровим диспетчером станції примикання або черговим по станції.
    Використання локомотивів, не обладнаних радіостанціями, визначається Інструкцією про порядок обслуговування і організацію руху на залізничних коліях міжгалузевого підприємства промислового залізничного транспорту. Усі локомотиви обладнуються пристроями для подачі звукових сигналів великої і малої гучності.
    Місця подачі сигналів великої та малої гучності визначаються директором підприємства промислового залізничного транспорту у залежності від місцевих умов.
    9.4. Змінювати конструкцію основних вузлів прийнятого в експлуатацію рухомого складу без дозволу Державної адміністрації залізничного транспорту України не допускається.
    Конструктивні зміни кузовів вагонів, що обертаються в межах підприємств, повинні проводитися за технічною документацією, затвердженою директором підприємства промислового залізничного транспорту, за умови дотримання габаритів рухомого складу, охорони праці та безпеки руху.
    9.5. Локомотиви і вагони, що виходять на колії загальної мережі залізниць, повинні відповідати вимогам Правил технічної експлуатації залізниць України.
    Порядок виходу локомотивів, що належать підприємству промислового залізничного транспорту, на станцію примикання узгоджується з начальником відповідного підрозділу залізниці.
    9.6. Локомотиви, що обслуговуються одним машиністом без помічника, повинні обладнуватися пультами управління, конструкція та розташування яких забезпечують добру видимість колії та сигналів і можливість управління локомотивом при перебуванні машиніста як з правого, так і з лівого боку кабіни машиніста, а також радіозв'язком зі складачем (керівником маневрів), черговим по станції (диспетчером, начальником зміни).
    Локомотиви, що використовуються тільки на внутрішньоцехових перевезеннях, можуть не обладнуватися радіозв'язком при прямій видимості машиністом керівника маневрів.
    Локомотиви і спеціальний самохідний рухомий склад, що управляються одним машиністом без помічника чи водієм спеціального рухомого складу, повинні бути обладнані пристроями для відчеплення від вагонів із кабіни машиніста.
    Технічні вимоги до локомотивів, що управляються одним машиністом без помічника та спеціального самохідного рухомого складу, а також порядок їх експлуатації встановлюються Державною адміністрацією залізничного транспорту України.
    9.7. Кожна одиниця рухомого складу повинна мати такі відмітні чіткі знаки і надписи: знак Державної адміністрації залізничного транспорту України та найменування підприємства-власника, номер, табличку заводу-виготовлювача з вказанням місця та дати будування, дату і місце проведення встановлених видів ремонту, масу тари (крім локомотивів).
    На локомотивах і спеціальному самохідному рухомому складі повинні бути нанесені: Державний Герб України, конструкційна швидкість, серія, таблички та надписи про огляд резервуарів, контрольних приладів і котла; на вантажних вагонах - вантажопідйомність (місткість). На тендерах локомотивів повинні бути позначені: серія і номер, найменування підприємства промислового залізничного транспорту, місткість баків для води та палива.
    Порядок нумерації вагонів, що належать підприємству промислового залізничного транспорту та які здійснюють обіг по його коліям без виходу на колії загальної мережі залізниць, а також порядок нанесення відмітних надписів на спеціальних одиницях рухомого складу встановлюється директором підприємства промислового залізничного транспорту.
    9.8. На кожний локомотив, одиницю спеціального самохідного рухомого складу та вагон необхідно вести формуляр (паспорт) установленої форми, який містить найважливіші технічні та експлуатаційні характеристики.
    9.9. Рухомий склад, що використовується в особливих умовах експлуатації (при перевезенні гарячих вантажів, при роботі в закритих приміщеннях, вибухонебезпечних місцях, в умовах значної запиленості, в місцях агресивного середовища тощо), має бути обладнаний пристроями захисту локомотивних бригад і відповідних вузлів локомотива від шкідливого впливу небезпечного навколишнього середовища та вантажів. Порядок та умови забезпечення охорони праці при цьому визначаються підприємством згідно з установленими нормативними актами Закону України "Про охорону праці".
    9.10. Локомотиви та вагони, що належать підприємствам, які обслуговуються, і виходять на колії підприємства промислового залізничного транспорту, повинні відповідати вимогам цих Правил. Порядок обігу такого рухомого складу встановлюється директором підприємства промислового залізничного транспорту і вказується в Інструкції про порядок обслуговування та організації  руху.
  • Середа 29.04.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Технічне обслуговування локомотивів та моторвагонного рухомого складу.
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію та переслати на пошту,перейти за посиланням:Технічне обслуговування локомотивів та моторвагонного рухомого складу.
  • Середа 06.05.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Електрифіковані залізниці та електропостачання. Особливості електричної тяги. Система струму та величина напруги. Контактна мережа, висота підвіски контактного проводу, установка опор.
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію та відправити на пошту,перейти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912544/page:18/
  • Середа 13.05.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Колісні пари. Устрій колісної пари . Вимоги до колісних пар.
  • Дамашнє завдання:Зробити презентацію .перейти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912544/page:27/
  • Середа  20.05.2020
  • Тема урока:Гальмівне обладнання і автозчепний пристрій. Призначення та види гальм.
  • Домашнє завдання: Зробити презентацію  перейти за посиланням https://studfile.net/preview/2912544/page:29/ стор.28,29
  • Понеділок 25.05.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Вагонне господарство. Організація керування вагонним  господарством.
  • Домашнє завдання:переписати конспект
  • Вагонне господарство – одна із складових частин залізничного транспорту. Основним завданням цього господарства є ТО вантажних поїздів та утримання в справному стані парку вантажних, рефрижераторних вагонів, розроблення та здійснення заходів щодо покращення конструкції вагонів і збереження парку вантажних вагонів, підготовка до видання правил та інструкцій з утримання, обслуговування й покращення технічних характеристик вантажних вагонів.
    Організацією всього комплексу робіт, що здійснюються в господарстві, покладено на Головне управління вагонного господарства Укрзалізниці (ЦВ). На залізницях ці функції виконують підпорядковані ЦВ вагонні служби, яким підпорядковані основні підрозділи цього господарства – вагонні депо. Вони забезпечують справний технічний стан вагонів, що експлуатуються. Вагонним депо підпорядковані пункти ТО, ТО з відчепленням вагонів, контрольні пункти автогальм, колісні майстерні.
    Для забезпечення ефективності використання та утримання в справному стані рефрижераторного РС та інших типів вагонів в Укрзалізниці створено ДП „Український державний центр залізничних рефрижераторних перевезень (ДП УДЦЗРП "Укррефтранс"), головною функцією якого є здійснення господарської та комерційної діяльності, спрямованої на підвищення ефективності використання рефрижераторного РС, більш повного задоволення потреб вантажовласників у перевезенні вантажів. До складу "Укррефтранс" входить п'ять рефрижераторних вагонних дільниць, в тому числі чотири експлуатаційних та одна вагоноремонтна. ЦВ підпорядковані також вагоноремонтні заводи, Державне підприємство „Український державний центр з експлуатації спеціалізованих вагонів" (ДП "Укрспецвагон").
    Обсяги ринку вантажних транспортних послуг визначаються обсягами виробництва та споживання інших галузей економіки держави. Задоволення потреб ринку у вантажних перевезеннях, виконання експлуатаційних та економічних показників перевезень у великій мірі залежить від стану РС, який повинен забезпечувати безперебійний рух поїздів із встановленими ваговими нормами та швидкостями руху. Структура управління вагонним господарством Укрзалізниці має такий вигляд:
    Головне управління вагонного господарства Укрзалізниці (ЦВ)Підприємства підпорядковані УЗ ДП "Укрспецвагон" ДП УДЦЗРП "Укррефтранс" "Укррефтранс" вагоноремонтні заводи
    Вагонні служби залізниць (В)
    Виробничо-технологічні підрозділи вагонного господарства (вагонні депо)
    Головне управління вагонного господарства (ЦВ) проводить єдину технічну та нормативну політику з питань організації роботи підрозділів вагонного господарства, розробляє та переглядає відповідні нормативні документи, бере участь у розробленні міжнародних проектів, правил, норм і пам'яток, що стосуються ремонту та експлуатації вагонів у міжнародному сполученні, координує питання оновлення парку вантажних вагонів та займається плануванням їх ремонту.
    ЦВ через вагонні служби забезпечує безперебійну роботу всіх виробничо-технологічних підрозділів, запровадження нових видів обладнання, розробляє та здійснює заходи з використання нової техніки, розробляє та готує до видання правила та інструкції з експлуатації, утримання, обслуговування і ремонту вагонів на підприємствах України.
    ЦВ здійснює контроль за роботою пунктів передачі вантажних вагонів між залізницями України та суміжними державами, пунктів перестановки вантажних .
  • Понеділок 1.06.2020
  • Група 23
  • Тема урока:Пасажирські перевезення. Організація та планування пасажирських перевезень.
  • Домашнє завдання:Переписати конспект.Перейти за посиланням: https://studfile.net/preview/5423881/
  •  Понеділок    08.06.2020 
  • Група 23
  • Тема урока:Графік руху поїздів
  • Домашнє завдання:Зробити презентацію по данній темі
  • Понеділок 15.06.2020
  • Группа 23
  • Тема урока:План формування поїздів
        Домашнє завдання:Зробити презентацію,перейти за посиланням:https://studfile.net/preview/2912544/page:38/




  • 2020 навчальний рік!!! 06.10.2020 група 12 Тема уроку:Станції та іх призначення Домашнє завдання:Преписати та вивчити кконспект Залізни́чна ста́нція — виробничо-технологічний підрозділ залізниці з організації перевезень пасажирів, вантажу, вантажобагажу і пошти Обов'язковими елементами станції є: Колійне господарство. Складається із сукупності залізничних колій, як правило, об'єднаних у парки. Як парки, так і колії в парках можуть мати певну спеціалізацію (наприклад, сортувальний парк, приймально-відправочний парк і т. д.). Платформа станції Львів. Стара поштова картка Головний вокзал у Берліні, сучасна архітектура. Відкрито у 2006 р. Берлін мав кільце кінцевих станцій, подібних Лондона та Парижа, проте вони поступово замінювалися з 1882 по 1952 рр. Системи сигналізації і централізації. Призначені для керування рухом потягів за допомогою стрілок, світлофорів. Окремою системою є гіркова автоматична централізація (ГАЦ), що призначена для керування розпуском поїздів на сортувальних гірках. Вантажне господарство. Призначене для проведення вантажних операцій і містить у собі вантажно-розвантажувальні шляхи, термінали, склади і т. д. Станційне приміщення (вокзал), дебаркадер, пасажирські перони. Законодавче регулювання залізничних станцій в Україні Головні залізнично-колійні майстерні на станції Оренбург (1901) Загальне Положення про залізничну станцію затверджене та введене в дію наказом Державної адміністрації залізничного транспорту України від 30 грудня 2004 р. № 1041-ЦЗ Положення визначає: Юридичний статус станцій Майно та технічне оснащення станції Станції та їх завдання Господарська, економічна і соціальна діяльність станцій Утримання станційних споруд, пристроїв і матеріально-технічне забезпечення станцій Управління станцією, права і обов'язки начальника станції Реорганізація та ліквідація станції Підпорядкування Залізничні станції знаходяться в підпорядкуванні дирекцій залізничних перевезень (ДН), а також в оперативному підпорядкуванні відповідних служб, які відносно станції є вищим органом управління. Класифікація залізничних станцій Залізничні станції за своїм призначенням і основним характером роботи, що виконується, розподіляються на: пасажирські; вантажні; сортувальні; дільничні; проміжні (у тому числі роз'їзди та обгінні пункти). Визначення станції за характером роботи проводиться начальником залізниці. Залежно від обсягу і складності виконання пасажирських, вантажних і технічних операцій та відповідно до затверджених Укрзалізницею «Показників роботи для віднесення залізниць, відділків залізниць та інших підрозділів до груп (класів) по оплаті праці їх керівників», затверджених наказом Укрзалізниці від 30 червня 1995 року № ЦЗЕ-831, залізничні станції поділяються на: позакласні; І, ІІ, ІІІ, IV і V класів. Клас залізничних станцій за їх призначенням та оплатою праці їх керівників, структуру і Положення про їх діяльність затверджує начальник залізниці. Юридичний статус станцій Станція не є юридичною особою. Залізничні станції можуть бути госпрозрахунковими і негоспрозрахунковими. Госпрозрахункові станції самостійно ведуть бухгалтерський облік господарських операцій, мають рахунок в установах банку, печатку зі своїм найменуванням, штампи, бланки та реквізити, необхідні для здійснення своєї діяльності. Госпрозрахункові станції складають окремий баланс та фінансову звітність і подають їх в дирекції залізничних перевезень або дорожні центри управління перевезеннями (ДЦУ) для складання зведеної фінансової звітності. На господарському розрахунку, як правило, перебувають позакласні станції та станції І класу. Переведення залізничних станцій на господарський розрахунок проводиться за рішенням начальника залізниці. Економічна діяльність госпрозрахункових станцій визначається фінансовим планом, який розробляється начальником станції і подається до дирекції залізничних перевезень або ДЦУ. Коригування планів проводиться тільки за погодженням із дирекцією залізничних перевезеннях або ДЦУ. Станція несе відповідальність за свої зобов'язання згідно з чинним законодавством і за належне дотримання вимог нормативних документів у сфері експлуатаційної діяльності. Залізниці можуть делегувати госпрозрахунковим станціям право укладати від імені залізниці господарські угоди (крім угод оренди нежитлових приміщень, відчуження майна), виступати позивачем і відповідачем в судових органах на основі доручення. Керівникам станцій, які не перебувають на господарському розрахунку, можуть видаватися грошові кошти під звіт в межах граничних сум, встановлених вищестоячою організацією, для придбання канцелярського приладдя, сплати за виконання дрібних ремонтних робіт, експертизи та інших господарських потреб. Майно та технічне оснащення станції Майно станції становлять необоротні та оборотні активи, а також інші цінності, вартість яких відображається в окремому балансі госпрозрахункових станцій, а негоспрозрахункових — у балансі дирекції залізничних перевезень. Майно станції — це складова частина майна залізниці, яка закріплюється за нею на правах оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, станція користується зазначеним майном. Станція користується землею й іншими природними ресурсами відповідно до мети своєї діяльності та чинного законодавства. Залежно від характеру і обсягу роботи, що виконується, залізничні станції повинні мати: колійний розвиток; пристрої спостереження і контролю за рухом поїздів, вагонів та маневровою роботою, засоби автоматизації технологічних процесів, засоби механізації операцій, що виконуються в СТЦ, засоби механізації та автоматизації для забезпечення охорони праці; пристрої для посадки, висадки і обслуговування пасажирів; пристрої для приймання, видачі, навантаження, вивантаження, сортування, зберігання вантажів і багажу; пристрої для приймання, розформування, формування і відправлення поїздів, пристрої для обслуговування, ремонту, екіпірування вагонів, постачання вагонів-ресторанів; пристрої централізації та блокування, освітлення, водопостачання, протипожежної безпеки, засоби зв'язку і передачі даних; пристрої для огляду вагонів у комерційному відношенні та для усунення комерційних несправностей, промислове телебачення, оглядові вишки ЗПУ (пломб) та пристрої для їх навішування, вагонні ваги, інші технічні засоби; інформаційно-обчислювальну техніку для приймання, обробки та передачі інформації про поїзди та вантажі; матеріали, інструменти та пристрої для усунення комерційних несправностей; спеціальний технологічний транспорт. Види станцій Пасажирські станції До пасажирських станцій належать станції, які призначені для обслуговування пасажирів дальнього, місцевого та приміського пасажирського сполучення. Основними завданнями пасажирських станцій є: приймання і відправлення пасажирських поїздів за розкладом; забезпечення безпечної посадки і висадки пасажирів; продаж квитків; приймання, навантаження, розвантаження, видача і зберігання багажу, вантажобагажу і пошти; зберігання ручної поклажі пасажирів; своєчасне і якісне інформування пасажирів з питань прибуття і відправлення поїздів, проїзду пасажирів залізницею та правил перевезення багажу і ручної поклажі; забезпечення належного обслуговування пасажирів; формування, оборот, очищення, ремонт, екіпірування, відстій і завчасна подача для посадки пасажирських составів. На пасажирських станціях, крім того, здійснюється митний та прикордонний контроль. Таких станцій на залізницях України мало: наприклад, 1 на Південно-Західній (Київ-Пас), 3 на Південній (Харків-Пасажирський, Харків-Левада, Лосєве). Вантажні станції До вантажних станцій належать станції, основною роботою яких є виконання вантажних і комерційних операцій. Головними завданнями вантажних станцій є: приймання до перевезення, зважування (при необхідності), зберігання, навантаження, розвантаження, сортування і видача вантажів; оформлення перевізних документів та проведення розрахунків за перевезення та надані послуги; приймання, розформування, формування, відправлення вантажних поїздів; технічне обслуговування та комерційний огляд поїздів; передача вагонів і вантажів; надання вантажоодержувачам і вантажовідправникам інформації про підхід, прибуття і подачу вагонів під вантажні операції; виконання маневрової роботи, пов'язаної з подачею вагонів на вантажно-розвантажувальні фронти та прибирання їх; обслуговування під'їзних колій підприємств: подавання та прибирання вагонів, перестановка вагонів з одного вантажного фронту на інший, перестановка вагонів на ваги і для дозування, прибирання їх після переважування та дозування; транспортно-експедиційне обслуговування клієнтури на основі укладених договорів за дорученням залізниці; виконання вантажних та комерційних операцій з контейнерами; оформлення та розслідування матеріалів за випадками незбереження вантажів під час перевезення; надання інших послуг клієнтурі. На вантажних станціях може здійснюватись виконання операцій з митного догляду вантажів, проведення прикордонного, медично-санітарного, карантинного, ветеринарного, фітосанітарного контролю при взаємодії працівників станції з органами митного контролю та внутрішніх справ на транспорті. Сортувальні станції До сортувальних станцій належать станції, основною роботою яких є: сортування вагонів за призначеннями, формування з цих вагонів поїздів, згідно з планом формування; формування наскрізних, дільничних, збірних та дільнично-збірних поїздів, а також вивізних та передаточних поїздів до найближчих вантажних станцій вузла і заводських станцій; виконання операцій з пропуску поїздів без переробки і з частковою переробкою; огляд поїздів і вагонів у технічному і комерційному відношеннях та усунення виявлених несправностей. Крім того, на сортувальних станціях можуть виконуватися такі операції: зміна локомотивів і локомотивних бригад; сортування вантажів і формування збірних вагонів з контейнерами і дрібними відправками; обслуговування ізотермічних вагонів, рефрижераторних секцій і вагонів з тваринами (птицею); навантаження, вивантаження вагонів і обслуговування під"їзних колій; ремонт, технічне обслуговування та екіпірування локомотивів; формування і підготовка до рейсу пасажирських вагонів; посадка, висадка пасажирів дальніх, місцевих та приміських поїздів; виконання вантажно-розвантажувальних робіт; оформлення перевізних документів; інформація вантажоодержувачів і вантажовідправників про підхід, прибуття і подачу вагонів; транспортно-експедиційне обслуговування клієнтури; оформлення та розслідування матеріалів за випадками незбереження вантажів під час перевезення. Крім того, на сортувальних станціях можуть виконуватися операції митного, прикордонного, медично-санітарного, карантинного, ветеринарного, фітосанітарного контролю при взаємодії працівників станції з органами митного контролю та внутрішніх справ на транспорті. Дільничні станції До дільничних станцій належать станції, основним призначенням яких є: приймання, обробка і відправлення транзитних вантажних та пасажирських поїздів; виконання операцій з формування-розформування збірних і дільничних поїздів; обслуговування під'їзних колій і місць навантаження та розвантаження; зміна локомотивів і локомотивних бригад; виконання операцій з технічного і комерційного обслуговування рухомого складу. На міждержавних передаточних (прикордонних) дільничних станціях виконуються операції митного, прикордонного, медично-санітарного, карантинного, ветеринарного, фітосанітарного контролю при взаємодії працівників станції з органами митного контролю та внутрішніх справ на транспорті. Крім того, на дільничних станціях виконуються операції, які пов'язані з перевезенням пасажирів і вантажів, обробка пасажирських і приміських составів, обслуговування під'їзних колій та інші технічні операції. Проміжні станції До них належать станції, основним призначенням яких є приймання, відправлення і пропуск поїздів. На проміжних станціях виконуються операції, які пов'язані з перевезенням пасажирів і вантажів, маневрові операції з відчеплення і причеплення вагонів від (до) збірних поїздів, операції з обслуговування під'їзних колій. Крім того, на окремих проміжних станціях здійснюються операції з формування поїздів, оборот приміських составів та інші технічні операції. Стара назва: в документах та в ужитку можна зустріти найменування „напівстанція“, станція „на вимогу“ (рос. полустанция, полустанок, по требованию). Роз'їзди До них належать роздільні пункти на одноколійних лініях, основним призначенням яких є пропуск, схрещення і обгін поїздів. На роз'їздах можуть виконуватися вантажні та пасажирські операції, якщо вони відкриті для виконання цих операцій. Обгінні пункти До них належать роздільні пункти з колійним розвитком на двоколійних лініях, основним призначенням яких є пропуск і обгін поїздів. В необхідних випадках на обгінних пунктах здійснюється переведення напрямку руху поїзда з однієї головної колії. 07.10.20 група 11 та 12 Тема урока:Рухомий склад. Домашнє завдання:прерписати та вивчити конспект Рухомий склад Розділ 9. Загальні вимоги 9.1. Рухомий склад, розрахований для використання на міжгалузевих підприємствах промислового залізничного транспорту України, повинен відповідати технічному рівню основного виробництва підприємств, що обслуговуються, з урахуванням подальшої його механізації та автоматизації і задовольняти вимогам технологічних процесів. Рухомий склад повинен утримуватися у справному стані й забезпечувати безперебійну роботу, охорону праці та безпеку руху, вчасно проходити планово-попереджувальні види ремонту і технічного обслуговування. Попередження появи несправностей та забезпечення встановлених строків служби рухомого складу повинні бути головними в роботі осіб, відповідальних за його технічне обслуговування і ремонт. Типи і основні характеристики рухомого складу, що заново будується, затверджуються в порядку, встановленому Міністерством транспорту України. Технічне завдання на рухомий склад, що заново будується, затверджується постачальником за узгодженням із Державною адміністрацією залізничного транспорту України. 9.2. При проектуванні та виготовленні рухомого складу повинні враховуватися умови його експлуатації і ремонту. Конструкція рухомого складу повинна задовольняти вимоги Державних стандартів і забезпечувати: максимальну продуктивність при оптимальних техніко-економічних показниках, дотримання вимог охорони праці і навколишнього середовища, безпеки руху; схоронність вантажів, що перевозяться; можливість здійснення комплексної механізації та автоматизації виробництва транспортних і навантажувально-розвантажувальних робіт; високий рівень надійності при мінімальних ремонтних витратах. Вантажні вагони, що не мають перехідних площадок, повинні мати спеціальні підніжки і поручні. Рухомий склад повинен задовольняти вимоги габариту рухомого складу, встановленого Державним стандартом 92.38-83. Заново побудований рухомий склад, а також той, що пройшов капітальний ремонт до передачі його в експлуатацію, повинен бути випробуваний і прийнятий від заводу-виготовлювача в порядку, установленому Державною адміністрацією залізничного транспорту України. 9.3. Локомотиви, що використовуються на поїзній та маневровій роботі, повинні бути обладнані швидкостемірами з реєстрацією показань швидкостей та радіостанціями для оперативного зв'язку машиніста локомотива зі складачем, диспетчером або черговим по станції та автостопами, а при виході на колії загальної мережі залізниць - обов'язковим двостороннім зв'язком з маневровим диспетчером станції примикання або черговим по станції. Використання локомотивів, не обладнаних радіостанціями, визначається Інструкцією про порядок обслуговування і організацію руху на залізничних коліях міжгалузевого підприємства промислового залізничного транспорту. Усі локомотиви обладнуються пристроями для подачі звукових сигналів великої і малої гучності. Місця подачі сигналів великої та малої гучності визначаються директором підприємства промислового залізничного транспорту залежно від місцевих умов. 9.4. Змінювати конструкцію основних вузлів прийнятого в експлуатацію рухомого складу без дозволу Державної адміністрації залізничного транспорту України не допускається. Конструктивні зміни кузовів вагонів, що обертаються в межах підприємств, повинні проводитися за технічною документацією, затвердженою директором підприємства промислового залізничного транспорту, за умови дотримання габаритів рухомого складу, охорони праці та безпеки руху. 9.5. Локомотиви і вагони, що виходять на колії загальної мережі залізниць, повинні відповідати вимогам Правил технічної експлуатації залізниць України ( z0050-97 ). Порядок виходу локомотивів, що належать підприємству промислового залізничного транспорту, на станцію примикання узгоджується з начальником відповідного підрозділу залізниці. 9.6. Локомотиви, що обслуговуються одним машиністом без помічника, повинні обладнуватися пультами управління, конструкція та розташування яких забезпечують добру видимість колії та сигналів і можливість управління локомотивом при перебуванні машиніста як з правого, так і з лівого боку кабіни машиніста, а також радіозв'язком зі складачем (керівником маневрів), черговим по станції (диспетчером, начальником зміни). Локомотиви, що використовуються тільки на внутрішньоцехових перевезеннях, можуть не обладнуватися радіозв'язком при прямій видимості машиністом керівника маневрів. Локомотиви і спеціальний самохідний рухомий склад, що управляються одним машиністом без помічника чи водієм спеціального рухомого складу, повинні бути обладнані пристроями для відчеплення від вагонів із кабіни машиніста. Технічні вимоги до локомотивів, що управляються одним машиністом без помічника та спеціального самохідного рухомого складу, а також порядок їх експлуатації встановлюються Державною адміністрацією залізничного транспорту України. 9.7. Кожна одиниця рухомого складу повинна мати такі відмітні чіткі знаки і надписи: знак Державної адміністрації залізничного транспорту України та найменування підприємства-власника, номер, табличку заводу-виготовлювача з вказанням місця та дати будування, дату і місце проведення встановлених видів ремонту, масу тари (крім локомотивів). На локомотивах і спеціальному самохідному рухомому складі повинні бути нанесені: Державний Герб України, конструкційна швидкість, серія, таблички та надписи про огляд резервуарів, контрольних приладів і котла; на вантажних вагонах - вантажопідйомність (місткість). На тендерах локомотивів повинні бути позначені: серія і номер, найменування підприємства промислового залізничного транспорту, місткість баків для води та палива. Порядок нумерації вагонів, що належать підприємству промислового залізничного транспорту та які здійснюють обіг по його коліях без виходу на колії загальної мережі залізниць, а також порядок нанесення відмітних надписів на спеціальних одиницях рухомого складу встановлюється директором підприємства промислового залізничного транспорту. 9.8. На кожний локомотив, одиницю спеціального самохідного рухомого складу та вагон необхідно вести формуляр (паспорт) установленої форми, який містить найважливіші технічні та експлуатаційні характеристики. 9.9. Рухомий склад, що використовується в особливих умовах експлуатації (при перевезенні гарячих вантажів, при роботі в закритих приміщеннях, вибухонебезпечних місцях, в умовах значної запиленості, в місцях агресивного середовища тощо), має бути обладнаний пристроями захисту локомотивних бригад і відповідних вузлів локомотива від шкідливого впливу небезпечного навколишнього середовища та вантажів. Порядок та умови забезпечення охорони праці при цьому визначаються підприємством згідно з установленими нормативними актами Закону України "Про охорону праці" ( 2694-12 ). 9.10. Локомотиви та вагони, що належать підприємствам, які обслуговуються, і виходять на колії підприємства промислового залізничного транспорту, повинні відповідати вимогам цих Правил. Порядок обігу такого рухомого складу встановлюється директором підприємства промислового залізничного транспорту і вказується в Інструкції про порядок обслуговування та організації руху. 05.11.20 Група 113 тема урока:Виникнення і розвиток залізниць. Система управління . Домашнэ завдання:Переписати та опрацювати конмпект Головними складовими залізничного транспорту є: матеріальна (власне залізниця), що ділиться на інфраструктуру: залізнична колія і штучні споруди (мости, тунелі, вокзали, станції, депо), пристрої сигналізації, централізації і блокування (СЦБ), контактна мережа (прилади електропостачання, тягові підстанції) рухомий склад: тяговий (локомотиви) і не тяговий (вагони) — вантажні і пасажирські експлуатаційна, що в свою чергу ділиться на: технічну експлуатацію — диспетчерське керування, розробка оптимальних способів керування процесом перевезень; комерційну експлуатацію — відносини з вантажовідправниками / вантажоотримувачами / вантажовласниками і пасажирами. Історія Див. також Історія залізничного транспорту в Україні За принципом залізниці був збудований у VI ст. до н. е. волок (діолк) у місті Коринф[1]. У XVII столітті була збудована Воллатонська вагонна дорога, що вважається першою залізницею в світі. Працювала вона на кінній тязі. У XIX столітті в містах за цим же принципом була влаштована конка, що стала попередницею трамваю. Англійські інженери Джеймс Ватт і Джордж Стефенсон у 1825 році побудували першу залізницю, по якій ходили паровози зі Стоктона в Дарлінгтон. Після цього почалося інтенсивне будівництво залізниць в Англії, континентальній Європі та Північній Америці, як заощадливого і швидкого виду транспорту та зв'язку. Після Другої світової війни паровози були замінені електровозами і тепловозами. У той же час розвивалися інші види транспорту: автомобільний, повітряний, водний, і залізниці перестали бути основним способом пересування на великі відстані. З 1970-х років почалося інвестування у швидкісні залізничні системи. В Англії почав експлуатуватися високошвидкісний дизельний локомотив, спеціальні лінії були побудовані в Японії і Франції. У багатьох країнах довжина залізничної мережі скорочується. Так, у США колись було понад 400 000 км залізничного полотна. Залізничний транспорт і безпека Залізничний транспорт є значно безпечнішим (в кілька разів) у порівнянні з авіа, автомобільним і морським транспортом.[2] Першою залізницею в Україні стала Перемишль — Львів (1861) на заході, другою — Одеса — Балта (1865) на півдні країни, третьою — Львів — Чернівці — Ясси (1866). Вже з 1868 року будувалися багато залізниць. Залізнична мережа України в основному сформувалася до кінця XIX ст. Щільність залізничних шляхів сполучення в Україні становить 38 км на 1 тис. км, у Франції, наприклад, 65 км на 1 тис. км (1983 р.). Мережа залізниць найщільніша на південному сході (Донбас), а також на заході країни. Загальна довжина залізничних шляхів загального користування— 22,7 тис. км, із них 43.7 % електрифіковано, 8,0 тис. км, або 35 %, є дво- і багатоколійними. Найважливішими залізничними магістралями України є: Київ — Фастів I — Козятин I — Жмеринка — Львів; Київ — Коростень (Фастів I — Козятин I) — Шепетівка — Здолбунів — Львів; Київ — Козятин I — Жмеринка — Одеса; Київ — Конотоп — Шостка / Суми; Київ — Полтава — Харків — Дебальцеве; Львів — Тернопіль — Жмеринка — Одеса; Львів — Мукачево — Чоп; Фастів I — Імені Тараса Шевченка — Дніпро — Ясинувата — Дебальцеве; Харків — Полтава — Кременчук — Знам'янка — Долинська — Миколаїв; Харків — Лозова — Запоріжжя — Сімферополь — Севастополь; Кривий Ріг — Запоріжжя — Донбас тощо. Найбільшими залізничними вузлами з розвиненим станційним господарством є Київ, Львів, Харків, Дніпро, Фастів I, Козятин I, Дебальцеве, Ясинувата, Жмеринка, Імені Тараса Шевченка, Знам'янка тощо. Організаційно залізничний транспорт України загального користування підпорядкований Державній адміністрації залізничного транспорту України, до сфери управління якої належить шість залізниць: Південно-Західна (з центром у Києві); Львівська; Південна (центр у Харкові); Донецька (центр з 2014 року — Лиман); Придніпровська (центр у Дніпрі); Одеська. Основними вантажами є мінеральні добрива, будівельні матеріали, кам'яне вугілля та руди, зокрема залізні. Важливе місце займають також різноманітні метали і нафтові вантажі. Ці вантажі становлять близько чверті усіх перевезень. Найбільш напруженими лініями вантажопотоків є Кривий Ріг — Дніпро — Дебальцеве, Кривий Ріг — Ім. Тараса Шевченка — Фастів — Козятин — Львів, а також лінії до морських портів: Одеси, Бердянська, Маріуполя та ін. Найважливішою проблемою для України при її інтеграції у європейську єдину залізничну систему є звуження ширини української залізничної колії (1520 +8; -4 мм) до європейського зразка (1435 мм), як у сусідніх Польщі, Словаччині, Угорщині та Румунії. Зараз на кордоні з цими державами існують складні системи переведення рухомого складу поїздів з колії на колію, що значно знижує ефективність роботи залізничного транспорту, зокрема в часі. Найважливішими принципами організації руху на мережі залізниць є: повне забезпечення потреб населення в транспортному обслуговуванні при безумовному виконанні безпеки руху поїздів, безпеки пасажирів, збереження вантажів, багажу та вантажобагажу; виконання заявок вантажовідправників на перевезення вантажів; тісна взаємодія всіх підрозділів, що забезпечують перевізний процес: станцій, вокзалів, ділянок, напрямків, локомотивних і вагонних депо, які будують свою роботу на основі розроблених технологічних процесів за суворого дотримання безпеки руху, принципів паралельності операцій, ритмічності і рівномірності; організація вагонопотоків у поїзди згідно плану формування, підвищення транзитності і швидкості просування за напрямами; просування поїздів по ділянках суворо за графіком, виконання якого обов'язково для всіх служб і підрозділів залізничного транспорту; встановлення технічних норм для станцій, відділень і залізниць; організація оперативного планування і диспетчерського керівництва на мережі. Ці принципи реалізуються при широкому впровадженні засобів автоматики, телемеханіки, комплексних автоматизованих систем та оптимізації моделі управління перевізним процесом. Закон України «Про залізничний транспорт» визначає економічні, правові та організаційні засади діяльності залізничного транспорту, його роль і місце в економіці та соціальній сфері країни. Він регламентує відносини залізничного транспорту з органами державної влади, іншими видами транспорту, юридичними особами і громадянами, які є власниками об'єктів залізничного транспорту, а також з пасажирами, відправниками та одержувачами вантажів, вантажобагажу та багажу. Статут залізничного транспорту регулює відносини між залізницями і вантажовідправниками, вантажоодержувачами, пасажирами, іншими фізичними та юридичними особами, при користуванні послугами транспорту і визначає їх права, обов'язки і відповідальність. Зовнішньоекономічна діяльність залізничного транспорту відповідно до Закону «Про залізничний транспорт» визначається договорами, а внутрішньоекономічна — правилами. Такими документами, що регламентують перевізний процес, є: Збірник правил перевезення вантажів на залізничному транспорті; Правила перевезення небезпечних вантажів по залізницях; Технічні умови навантаження і кріплення вантажів. Основою поточної роботи всіх підрозділів транспорту є план перевезень, за даними якого складається план формування поїздів, що розділяє сортувальну роботу між станціями. Для забезпечення виконання плану перевезень здійснюється технічне нормування, що передбачає розподіл вагонного і локомотивного парків між дорогами і відділеннями відповідно до їх потреб, найкраще використання рухомого складу і пропускної здатності ліній. Документом, який об'єднує діяльність всіх підрозділів залізничного транспорту, що забезпечує злагодженість у їхній роботі, є графік руху поїздів. На основі графіка і плану формування поїздів розробляються технологічні процеси, що забезпечують чітку взаємодію парків і районів станцій. Поточна технічна робота підрозділів мережі залізниць здійснюється при обов'язковому виконанні наказів та інструктивних вказівок Укрзалізниці. 17.11.20 Група 113 Тема урока:Призначення споруд та пристроїв,вимоги до них. Домашнє завдання:ознайомитись та переписати конспект. Споруди та пристрої Розділ 2. Загальні положення. Габарит 2.1. Споруди та пристрої залізниць, повинні утримуватися у справному стані. Запобігання появи несправностей та забезпечення довгострокової служби споруд та пристроїв мають бути головними у роботі осіб, які відповідають за їх утримання. Відповідальність за стан споруд і пристроїв несуть працівники, які безпосередньо їх обслуговують, та керівники підприємств, у розпорядженні яких знаходяться ці споруди та пристрої. Відповідно до своїх обов'язків кожен з цих працівників на своїй ділянці повинен знати правила експлуатації та стан споруд і пристроїв, систематично перевіряти їх та забезпечувати високу якість утримання, технічного обслуговування і ремонту. 2.2. Споруди, пристрої, механізми та обладнання мають відповідати затвердженій проектній документації та технічним умовам. На основні споруди, пристрої, механізми та обладнання мають бути технічні паспорти, які містять в собі найважливіші технічні та експлуатаційні характеристики. Споруди та пристрої залізниць мають відповідати вимогам, які забезпечували б пропуск поїздів з найбільшими встановленими швидкостями: пасажирських - 140 км/год, рефрижераторних - 120 км/год, вантажних - 90 км/год. На конкретних ділянках залізниць відповідно до переліку, затвердженого Державною адміністрацією залізничного транспорту України, встановлюються диференційовані швидкості. Додаткові вимоги до споруд та пристроїв на ділянках, де пасажирські поїзди рухаються із швидкістю більше 140 км/год., встановлюються відповідною інструкцією Державної адміністрації залізничного транспорту України. Внесення змін у конструкції споруд та пристроїв допускається тільки з дозволу тих посадових осіб, які мають право затверджувати проектну документацію на ці споруди та пристрої. Класифікація, строки періодичних ремонтів і норми утримання основних споруд та пристроїв встановлюються Державною адміністрацією залізничного транспорту України. Вказівки та типові технологічні процеси з технічного обслуговування, ремонту та утримання споруд і пристроїв затверджуються відповідними управліннями Державної адміністрації залізничного транспорту України. 2.3. Заново побудовані та реконструйовані лінії, споруди, пристрої та будівлі повинні бути прийняті в постійну експлуатацію приймальними комісіями відповідно до Правил приймання в експлуатацію закінченого будівництва об'єктів залізничного транспорту та метрополітенів. Заново побудовані та реконструйовані споруди і пристрої вводяться в дію тільки після затвердження технічної документації, яка встановлює порядок їх роботи, та забезпечує охорону праці й безпеку руху (технічно-розпорядчі акти, інструкції для роботи), і після перевірки знання вказаної документації працівниками, які обслуговують ці споруди та пристрої. 2.4. Споруди та пристрої загальної мережі залізниць України і під'їзних колій від станції примикання до території промислових та транспортних підприємств мають відповідати вимогам габариту наближення споруд С, встановленого Державним стандартом. Споруди та пристрої, які знаходяться на території та між територіями заводів, фабрик, майстерень, депо, річкових і морських портів, шахт, вантажних районів, баз, складів, кар'єрів, лісових та торфових розробок, електростанцій та інших промислових та транспортних підприємств (у тому числі системи Державної адміністрації залізничного транспорту України) мають відповідати вимогам габариту наближення споруд Сн, встановленого Державним стандартом. Вимоги габаритів С і Сн мають бути дотримані при проектуванні, будівництві, реконструкції залізниць, під'їзних колій, споруд та пристроїв на них, при електрифікації й будівництві других колій, а також усіх споруд і пристроїв, які експлуатуються і які раніше були приведені до зазначених габаритів. Особливості застосування габаритів С і Сн при новому будівництві та реконструкції залізниць, споруд і пристроїв, вимоги до існуючих споруд та пристроїв, побудованих за старими нормами, які не відповідають вимогам габаритів С та Сн, порядок перевірки габаритів споруд та пристроїв і усунення негабаритних місць обумовлені Инструкцией по применению габаритов приближения строений ГОСТ 9238-83. ( Абзац четвертий пункту 2.4 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 179 ( z0316-02 ) від 19.03.2002 ) При плануванні перебудови існуючих споруд та пристроїв, які не відповідають вимогам габаритів С і Сн, у першу чергу повинні враховуватись об'єкти, які не забезпечують транспортування перспективного рухомого складу габаритів Тпр і Тц, а також завантажених за зональним габаритом вантажів. Забороняється порушувати габарити споруд та пристроїв при проведенні різних ремонтних, будівельних та інших робіт. 2.5. Відстань між осями колій на перегонах двоколійних колій на прямих ділянках має бути не менша 4100 мм. На триколійних та чотириколійних ділянках відстань між осями другої і третьої колії на прямих ділянках має бути не менша 5000 мм. Відстань між осями суміжних колій на станціях на прямих ділянках має бути не менша 4800 мм, на другорядних коліях і коліях вантажних районів - не менша 4500 мм. При розміщенні на станціях головних колій крайніми з дозволу начальника залізниці допускається відстань між ними 4100 мм. Відстань між осями колій, призначених для безпосереднього перевантаження вантажів з вагона у вагон, може становити 3600 мм. Горизонтальні відстані на кривих ділянках між осями суміжних колій і між віссю колії та габаритом наближення споруд на перегонах і станціях визначаються Інструкцією із застосування габаритів наближення споруд. 2.6. Навантажений на відкритому рухомому складі вантаж (з урахуванням упаковки та закріплення) повинен розміщуватися у межах габаритів навантаження, визначених Державною адміністрацією залізничного транспорту України. Вантажі, які не можуть бути розміщені на відкритому рухомому складі в межах габаритів навантаження, перевозяться згідно з порядком, встановленим Державною адміністрацією залізничного транспорту України. Для перевірки правильності розміщення вантажів у межах зазначеного габариту в місцях масового навантаження (на під'їзних коліях, у морських і річкових портах), на станціях перевантаження встановлюються габаритні ворота. Розвантажені та підготовлені до навантаження біля колії вантажі укладаються і закріплюються таким чином, щоб габарит наближення споруд не порушувався. Вантажі (крім баласту, розвантаженого для робіт на колії) при висоті до 1200 мм мають знаходитися від зовнішньої грані головки крайньої рейки не ближче 2,0 м, а при більшій висоті - не бли

    Комментариев нет:

    Отправить комментарий